سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "مانستر" نوشته کوروش شاهونه و حمیدرضا اسدزاده با طراحی و کارگردانی کوروش شاهونه از 8 دی‌ماه ساعت 18 در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و بازیگران این نمایش ابراهیم ناییج، علی حسین‌زاده،  ریحانه رضی هستند و این اثر با صدای لیلی رشیدی و سجاد افشاریان اجرا می‌شود.

کوروش شاهونه در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "مانستر" گفت: دو سال پیش مهمان منزل یکی از اقوام بودم و در آنجا در موقعیتی که هم خنده‌دار و هم ترسناک بود قرار گرفتم و این موقعیت مرز ظریفی داشت و پس از آن ایده نگارش نمایشنامه "مانستر" در ذهنم شکل گرفت اما ترجیح می‌دهم درباره آن توضیح ندهم چراکه داستان نمایش افشا خواهد شد.

او با بیان اینکه داستان این نمایش پایه پژوهشی دارد و درباره اختلال اسکیزوفرنی است و براساس یک واقعیت اجتماعی  شکل گرفته است، در ادامه افزود: طرح کلی که در ذهن داشتم را با حمیدرضا اسدزاده مطرح کردم و شروع به نگارش نمایشنامه کردیم. در این راستا آقای اسدزاده موقعیت، کاراکتر و شخصیت‌های نمایشنامه را نوشت و پس از آن من بازنویسی بر متن انجام دادم و موقعیت‌هایی را به آن اضافه کردم.

شاهونه خلاصه داستان این نمایش را اینگونه توضیح داد: زن و شوهری با معلولیت جسمی و ذهنی آماده رفتن به تولد هستند که نصاب پرده‌ای وارد منزل‌شان می‌شود....

او ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود 3 ماه به صورت فشرده انجام شد، درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش اظهار کرد: "مانستر" یک تئاتر تجربی و قصه‌گوست و از دل یک اتفاق واقعی بیرون آمده است. بازیگران این نمایش تمرینات بدن و بیان بسیاری داشتند و ریحانه رضی از یک سال و نیم پیش پژوهش‌هایی را بر معلولان آغاز کرده و تمرینات بسیاری را در این زمینه پشت سر گذاشته است. فرم و داستان این نمایش بر یک خط جلو می‌‌رود که هیچکدام از هم پیشی نمی‌گیرند و این مسئله در روند تمرینات بسیار سخت و دشوار بود.

این بازیگر درباره طراحی صحنه نمایش گفت: از آنجا که این اثر فضای رئالیستی دارد طراحی صحنه نیز در راستای همین فضاست و نسبت به پتانسیل سالن نمایشی طراحی صحنه انجام شده و در صورتی‌که این نمایش در تماشاخانه دیگری اجرا می‌شد، طراحی صحنه متفاوت بود.

او درباره موسیقی نمایش "مانستر" تصریح کرد: بهزاد ضحاکی و شایان محسنی به عنوان طراح صدا و آهنگساز از ابتدای تمرینات همراه گروه بودند و موسیقی در این نمایش زنده نواخته می‌شود. فضای موسیقی این نمایش آمبیانس و فضاساز است.  

کوروش شاهونه در پایان صحبت‌هایش گفت: پس از نمایش "مانستر" در نظر دارم اثر نمایشی را روی صحنه آورم که این نمایش ایده اجرایی نوئی دارد که تاکنون اجرا نشده و اکنون در حال نگارش است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: سجاد افشاریان، مدیر تولید: آرمان خوزستانی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: داوود ونداده، طراح پوستر و بروشور: مهدی دوایی، مشاور گریم: تینا بخشی، طراح صحنه: کوروش شاهونه، طراح لباس: ریحانه رضی، طراح نور: مسعود رنجبر، موشن گرافی و ساخت تیزر: رامین برجی، طراحی صدا و آهنگسازی: بهراد ضحاکی و شایان محسنی، مدیران صحنه: امیر رضا رحمانی و جواد حیدری، عکاسان: اشکان مستی و علی مارل و روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.