سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایشگاه "سفر" شامل آثار نقاشی و طراحی هنرمندانی است که بر اساس فراخوان این رویداد خلق شده‌اند و جمعه ۲۰ دی‌ماه ساعت ۱۷ در نگارخانه وصال شیراز افتتاح می‌شود.

برپایه این گزارش، شاید رمز ماندگاری یادواره زنده یاد نیما مرتضوی که ده دوره است به همت خانواده این مهندس فقید برگزار شده، مستقل بودن و نگاه نیک اندیشانه‌ای‌ست که مادر و پدری هنردوست و هنرمند به نقاشی و طراحی داشته‌اند.

رمز ماندگاری سفری که ابدی شد

در این نمایشگاه، سالن‌های نگارخانه وصال شیراز پذیرای آثار جوانان و پیشکسوتانی است که فقط به صرف فراخوان این خانواده و همکاری انجمن هنرهای تجسمی فرهنگ و ارشاد فارس گردهم می‌آیند و بنابه آنچه دکتر محمود مرتضوی می‌گوید: رمز ماندگاری این یادواره نگاه ویژه هنرمندان به ویژه جوانان و پیشکسوتان است، زیرا ما تلاش کردیم در این نمایشگاه هنرمندان جوان بیشتر معرفی شوند و تجلیلی از هنرمندان پیشکسوت باشد.

وی ایده برگزاری این نمایشگاه سالانه را متعلق به سیما مشکسار، مادر نیما می‌داند که از هنرمندان بنام نقاشی در شیراز به شمار می‌رود و می‌افزاید: بلکه از این طریق بتوانیم هنرمندان را تشویق به خلق کارهای بهتر کنیم.

رویدادی غیررقابتی که سالهاست دوام آورده

مرتضوی دیگر راز ماندگاری این نمایشگاه سالانه را غیررقابتی بودن آن ارزیابی کرد و گفت: ما به هیچ گروه، دسته و هنرمند بخصوصی وابسته نیستیم و از کسی جانبداری نمی‌کنیم.

این پزشک متخصص داخلی که با نگاهی خالصانه به همراه همسر خویش در مسیر ارتقا هنرهای تجسمی شیراز گام بر می‌دارند، عنوان می‌کند: هدف ما از برپایی این نمایشگاه معنوی است تا در فقدان نیما یادش همراه با تشویق جوانان باشد. ما خوشحالیم که توانستیم به یکی از هدف‌های‌مان که معرفی و شناخته شدن جوانان هنرمند است نزدیک شویم.

آثار هنرمندان به نمایشگاه "سفر" رسید

او با اعلام اینکه آثار هنرمندان به نمایشگاه "سفر" رسیده است، می‌گوید: تعدادی از آثار منتخبی است که به نمایش در آمده و بخشی از آثار هم دعوت شدند. وی به حضور آثار طراحی در نمایشگاه "سفر" اشاره کرده و ادامه داد: در بخش نقاشی از تعدادی هنرمند در این رویداد کار به روی دیوار خواهد رفت.

نمایشگاه یادروز مرحوم نیما مرتضوی با عنوان "سفر" که شامل نقاشی و طراحی است، جمعه ۲۰ دی‌ماه جاری ساعت ۱۷ با آیین افتتاحیه آغاز به کار می‌کند و  تا ۲۵ در نگارخانه وصال از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست.

الهه بهرامی