سرویس تجسمی هنرآنلاین: در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی، عده‌ای از هنرمندان تجسمی با خلق تصاویری از چهره آن شهید بزرگوار، ارادت خود به سردار سپاه اسلام را ابراز کردند.

تعدادی از هنرمندان نقاش کشور پس از اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی، به کارگاه نقاشی حوزه هنری رفتند تا آثاری برای گرامیداشت این شهید بزرگوار به وجود آورند. هنرمندانی مانند احمد آقاقلی‌زاده، ناصر سیفی، مهدی فرخی، علی اسلامی‌مقدم، علی وزیریان، محمد صمدی، حسین یوزباشی، صابر شیخ‌رضایی، علیرضا پوراکبری، حمید شریفی، عباس گنجی، محمد اسدی جوزانی، کامیار صادقی، شهرام شیرزادی، ناصر سیفی، علی اسلامی‌مقدم، نادر قشقایی، ملک دادیار گروسیان و... از جمله هنرمندان نقاش و مجسمه‌سازی هستند که در واکنش به شهادت سردار سلیمانی دست‌به‌قلم شده و آثاری را تولید کردند. این آثار به زودی در شهرهای مختلف کشور به نمایش گذاشته خواهند شد.

"نگاه خانه" حوزه هنری میزبان سردار شهید

تابلوی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اثر هنرمند نقاش، محمد اسدی‌جوزانی در "نگاه خانه" حوزه هنری به نمایش گذاشته شد. محمد اسدی‌جوزانی که از دو هفته پیش آثارش را در نگارخانه "ابوالفضل عالی" حوزه هنری به نمایش گذاشته؛ به مناسب شهادت سردار قاسم سلیمانی تابلوی آبرنگ پرتره این شهید را در "نگاه‌خانه" حوزه هنری در معرض نمایش عموم گذاشت. محمد اسدی‌جوزانی هنرمندی است که هم‌رزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بوده و سال‌ها در بخش تبلیغاتی سپاه قدس فعال بوده است.

IMG17203773

او روز گذشته پرتره دیگری از سردار سلیمانی را نیز با آبرنگ به تصویر کشید که در این اثر تصویر سردار با چهره‌ای که لبخند بر لب دارد دیده می‌شود. او درباره این انتخاب می‌گوید: "مدتی که در خدمت حاج قاسم سلیمانی بودم همیشه لب خندان داشت و لبخند بر چهره‌اش بود. این تصویری که برای نقاشی از او انتخاب کردم نیز لبخند بر لب دارد و این تداعی لبخند شهادت است."

IMG09514658 (1)

 

حسن روح‌الامین، نقاش جوان و شناخته شده ایرانی اثر جدیدی با عنوان "اصحاب آخرالزمانی اباعبدالله" خلق کرد. در این اثر پیکر شهید گران‌قدر قاسم سلیمانی در آغوش حضرت اباعبدالله حسین (ع) دیده می‌شود. این اثر بیانگر مظلومیت و جهاد در راه اسلام و ائمه را به نمایش گذاشته است. این اثر نشان دهند سال‌ها مجاهدت سردار قاسم سلیمانی در حفظ حرم مطهر ائمه معصومین در عراق و سوریه است تا این شهید بزرگوار در زمره اصحاب آخرالزمانی اباعبدالله قرار گیرد.

3338612

هادی حیدری، هنرمند کارتونیست نیز طرحی از چهره سردار سلیمانی را منتشر کرد.  

61530820

در این میان تعدادی پوستر در فضای مجازی دیده می‌شود که تعدادی از آنها به عنوان تصویر پروفایل کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تصاویر که اغلب بدن امضا و نام طراح هستند، گاه با شتاب‌زدگی و در زمان اندک طراحی شده‌اند و گاه با توجه به سابقه قبلی طراح، از استحکام بیشتری برخوردارند. در این پوسترها گاه چهره سردار سلیمانی دیده می‌شود و گاه جملاتی پیرامون این اتفاق و یا نشانه‌هایی مرتبط با این سردار شهید به چشم می‌آید.

اما واکنش به شهادت سردار سلیمانی تنها به هنرمندان ایرانی محدود نمی‌شود. "شادی ابوالقمبز" نقاش فلسطینی ساکن منطقه شجاعیه در غزه نیز که 20 سال است در رشته نقاشی فعالیت می‌کند در یک اثر طراحی چهره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس حشد شعبی عراق، را در کنار هم به تصویر کشیده و اثری ماندگار به وجود آورده است.

13981013132138135192761010