سرویس سینمایی هنرآنلاین: "ریست" به کارگردانی محمدرضا لطفی و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، پریسا محمدی، حامد رحیمی نصر و رقیه افشین‌پور بازیگران اولین فیلم بلند سینمایی لطفی هستند.

سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده "ریست" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم گفت: "ریست" قطعاً یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود. جدا از موضوع فیلمنامه که به‌روز و اجتماعی است و موضوعی مبتلابه جامعه را در بردارد، ازلحاظ پیچیدگی در ساختار نیز فیلم قابل توجهی است.

او ادامه داد: این فیلم با پنج تا هفت دوربین فیلمبرداری شده است و از زوایای مختلف افراد را زیر نظر دارد. "ریست" روایتی از مشکلات امروز بشری ارائه می‌دهد که به دلیل تهی شدن جامعه از اخلاقیات و معنویات در زندگی شاهد این گرفتاری‌ها هستیم. به دوستانی که می‌خواهند یک کار متفاوت ببینند دیدن این فیلم را توصیه می‌کنم، به این دلیل که یک آسیب‌شناسی کلی از روند رفتارهای زن و شوهر در جامعه ایرانی دارد.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سؤال که آیا "ریست" یک فیلم گیشه‌پسند است یا یک فیلم هنری، توضیح داد: قطعاً کار هنری است، اما آنچه هست اگر میزان حمایت‌های ناشی از اکران شامل حالش شود، در فصل خوب به روی پرده برود و اجازه تبلیغات در زمان مناسب را به ما بدهند، حتماً در گیشه نیز موفق خواهد بود. به این دلیل که حرفی برای گفتن و یادگیری در خود دارد.

سیدزاده در ادامه درباره حضور این فیلم در بخش رقابتی سودای سیمرغ نیز عنوان کرد: امیدوارم این شانس وجود داشته باشد تا بتوانیم در بخش سودای سیمرغ حضور داشته باشیم و فیلم دیده شود تا مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.