سرویس مد و لباس هنرآنلاین: دومین نمایشگاه پوشاک، نساجی، منسوجات خانگی و صنایع وابسته از ۱۲ تا ۱۵ دی‌ماه ۹۸ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

افسانه محرابی مدیر کل صنعت نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از دومین نمایشگاه صنعت نساجی، پوشاک و منسوجات خانگی در نمایشگاه بین الملی مشهد و همچنین بخش‌های مختلف دومین نمایشگاه صنعت نساجی که در آن بیش از 60 شرکت‌کننده داخلی حضور دارند، اظهار داشته است که برگزاری نمایشگاه و ارائه آخرین دستاوردهای صنعت نساجی و پوشاک می‌تواند در ارتقای شاخص‌های این صنعت و به هم رسانی عرضه و تقاضا مؤثر باشد و به توسعه صادرات و حل مشکلات زنجیره تولید کمک کند.

به گفته او فعالان صنعت نساجی و پوشاک می‌توانند از فرصت نمایشگاه برای بیان نیازمندی‌ها و مشکلات از ابتدای زنجیره تولید و تأمین مواد اولیه تا انتهای این زنجیره بهره گیرند تا برای ارتقای آن گام‌های مؤثر برداشته شود. صنعت نساجی جزو صنایع پیشرو در نظر گرفته‌شده و دارای اولویت است و در این راستا با در نظر گرفتن گلوگاه‌های زنجیره تولید، پروژه‌هایی در حوزه صنعت نساجی تعریف‌شده است.

 محرابی تأکید کرده است که در حال حاضر پارچه و به‌ویژه پارچه چادر مشکی ازجمله طرح‌های دارای اولویت در این وزارتخانه است که طرح‌های مرتبط با آن‌ها به دفتر معاونت اول ریاست جمهوری ارائه‌شده و درصورتی‌که بانک مرکزی به تأمین منابع مالی این طرح‌ها کمک کند، با عملیاتی شدن آن‌ها رشد و توسعه صنعت نساجی که اشتغال‌زا بوده و ارزآوری بسیار دارد، محقق خواهد شد.

دومین نمایشگاه صنعت نساجی، پوشاک و منسوجات خانگی در فضای ۹ هزار مترمربع با حضور ۶۰ شرکت‌کننده در زمینه نساجی، الیاف، نخ رنگ، فرش ماشینی، پوشاک و ماشین‌آلات تا ۱۵ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برپا است.