به گزارش هنرآنلاین، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که روز گذشته 13 دی‌ماه به فیض رفیع شهادت رسید؛ اگرچه به عنوان یک مردم نظامی در دنیا شناخته شده بود؛ اما او همواره به موضوع فرهنگ و هنر توجه داشت. حاج قاسم سلیمانی همواره مخاطب سینما بود و حتی از نمایشگاه‌های هنری نیز بازدید و گاهی یادداشتی نیز بر این آثار می‌نوشت.

شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین اهل مطالعه بود و در هنگام پرواز در حین انجام ماموریت‌های خطیر نیز دست از مطالعه بر نمی‌داشت و همیشه به عنوان یک چهره فرهنگی کشور نیز مشغول مطالعه بود.

در عکس زیر که در سال 95 در صفحه‌ اینستاگرام حاج قاسم سلیمانی فرمانده‌ سپاه قدس منتشر شده است؛ این سردار مقاومت اسلامی در هواپیما در حال خواندن رمان "صدسال تنهایی" گابریل گارسیا مارکز و یادداشت‌برداری است.

index

در توضیح این عکس نوشته شده در حال پرواز و مطالعه‌ کتاب گابریل گارسیا مارکز. مارکز نویسنده‌ کلمبیایی یکی از چهره‌های شاخص ادبیات نوین آمریکای لاتین بود. او یکی از نویسندگان محبوب اسپانیولی زبان در ایران است که بسیاری از آثارش با ترجمه‌های مختلف منتشر شده‌اند. "صدسال تنهایی"، "کسی به سرهنگ نامه نمی‌نویسد"،‌ "عشق سال‌های وبا"، "ژنرال در هزارتویش" و... از جمله آثار این نویسنده است.