سرویس سینمایی هنرآنلاین: هنرمندان در واکنش به شهادت حاج قاسم سلیمانی دلنوشته‌هایشان را برای بدرقه او در صفحات شخصی خود منتشر کردند.

محمدحسین مهدویان کارگردان آثاری چون"ایستاده در غبار" و " ماجرای نیمروز" نوشت: در عالم رازی هست که جز به بهای خون فاش نمی‌شود.

دانش اقباشاوی کارگردان نیز نوشت: سرنوشت پیروان خمینی جز شهادت نیست. سردار حاج قاسم سلیمانی اجر صبرش را گرفت و در ایام ولایت زینب (س) به قافله پیوست.

سید محمود رضوی تهیه‌کننده با انتشار عکسی از سردار نوشت: شهادت هنر مردان خداست.

علی ملاقلی‌پور دیگر کارگردان جوان سینما نوشت: بازگشت همه به سوی اوست. سرنوشت مقلدان خمینی چیزی جز شهادت نیست. مطمئناً شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌گیرند. سلام شهیدان مهدی باکری و احمد کاظمی بر تو باد. چشمتان روشن.

بهروز شعیبی نیز نوشت: سفربه‌خیر سردار.

حبیب ایل‌بیگی معاون بنیاد سینمایی فارابی نیز در صفحه خود با انتشار عکسی از سردار نوشت: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و به خاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن (فی سبیل الله) انتخاب می‌کند. یعنی شهید در راهی کشته می‌شود که هردو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر (ص) شریف‌ترین و بالاترین نوع مردن است.

بهنوش بختیاری بازیگر نوشت: حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس به شهادت رسیدند شجاعت راه و سرنوشت مردان خداست در راه عقیده رفتن مرد می‌خواهد... چه در خیابان چه در جبهه جنگ. حاج قاسم خجسته باد این افتخار، گوارای وجودت این شهادت و شهامت ... چه سال بدی شد... کاش پرپر شدن انسان‌های نیک روزگار رو نبینیم فرقی ندارد... جوان‌های ما هم که رفتند چنین داغی بر دل ما گذاشتند.... تسلیت و تسلیت.

به گزارش هنرآنلاین، سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چند تن از همراهان او ازجمله فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی صبح جمعه 13 دی‌ماه در پی حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.