سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی احمد نصرالهی با عنوان "پژوهشی از پنج دهه فعالیت احمد نصراللهی" از جمعه 13 دی ماه در گالری والا برپا می‌شود، در این نمایشگاه 13 اثر از این هنرمند به نمایش در می‌آید.

گالری والا که کار خود را با رویکرد موزه هنری والا و نمایشگاه‌های پژوهشی از آثار اساتید هنر معاصر ایران آغاز کرده است، این بار به سراغ استاد نصرالهی از نقاشان معاصر و صاحب سبک ایران رفته است تا به بررسی پنج دهه فعالیت این هنرمند در طول چندین دوره هنری که پشت سر گذاشته بپردازد.

در آثار احمد نصرالهی آنچه دیده می‌شود منظومه‌ای شاعرانه از فرهنگ ماست؛ اما منظومه‌ای در قالب نقش، رنگ و فرم. آثار او بیانگر جهان تصویری و اساطیری ایران‌اند که خود را در شاعرانگی نقاشی متجلی ساخته است. در اینجا نقاش دیگر چیزهای آشنا را نقش نمی‌زند بلکه همه چیز در ابری از رمز و راز پنهان گشته است.

نصرالهی می‌گوید: "اینکه اکنون در کجایم خوابم یا بیدار، در آسمانم یا زمین، هر جا که باشم چه فرق دارد؟ می‌دانم که در جست‌وجوی مرواریدی هستم که در تمام عمر مرا با خود برده است.خطوط و نقوش مانوی، مهرها و کتیبه‌ها، معماری‌های مقابر و مساجد. و اکنون همه به دیار مقدس سفر می‌کنند."

احمد نصرالهی متولد پنجم تیرماه ۱۳۳۰ در بابل است. او کار نقاشی را به شکل تجربی از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۵۶ از تجربیات هنرمندانی چون علی‌اکبر صفاییان، بهرام عالیوندی و ... بهره‌مند شد. او در رابطه با روند کارهایش می‌گوید: "ابتدا کلاسیک کار بودم. بعدها تحت تاثیر نقاشان امپرسیونیست و دوره‌ای هم از نقاشان نوگرای دیگری مثل شاگال، ماتیس و پل‌کله تاثیر پذیرفتم.آشنایی‌ام با زبان اسطوره، بال‌های خیالم را وسعت بخشید تا در سرزمین پهناور جهان ازلی، خود را بار دیگر با جلوه تازه‌تری ببینم."

احمد نصرالهی تاکنون چهل نمایشگاه انفرادی در ایران و چین و بیش از شصت نمایشگاه گروهی در ایران، ایتالیا، چین، امارات، انگلستان، سوئیس داشته است.

نمایشگاه "پژوهشی از پنج دهه فعالیت احمد نصرالهی" 13 تا 25 دی ماه 98 در گالری والا بر پا می‌شود؛ علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به گالری والا، واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از باغ فردوس، کوچه طوس، پلاک31، عمارت والا مراجعه کنند.