سرویس سینمایی هنرآنلاین: این شب‌ها سریال "وارش" از شبکه سه سیما در حال پخش است که علیرضا جلالی‌تبار ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی آن است. علاوه بر این او این روزها مشغول بازی در فیلم "سه سپیده" به کارگردانی رحیم طوفان است.

جلالی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در سریال "وارش" و ابعاد تاریخ معاصر این سریال بیان کرد: این سریال درباره شیرزنى است که در کوره زندگى را مى‌گذراند و تلاش مى‌کند فرزندانش را به شکل آبرومندى سامان بدهد و نصایح او چراغ راه یوسف است، شخصیتى که من ایفاگر نقش آن هستم. این شخصیت اشتباهاتى مى‌کند که بسیارى از هم‌نسلانش انجام داده‌اند و این موجب همراهى تماشاگر با او شده است. از سویی ما درون تاریخ زندگى مى‌کنیم و بهتر که به آن آگاه باشیم، نه‌فقط داستان و مدح شگفتى‌ها را بدانیم، بلکه تمام نگاه‌ها به تجربه‌هایى که با دانش آن دوران در جهت تحقق و اعتلاى زندگى انسانى صورت گرفته است. از این جهت من به تاریخ علاقه‌مندم.

او در پاسخ به این سؤال که تلویزیون با ساخت آثاری از مانند "وارش" تا چه اندازه می‌تواند در جذب مخاطب موفق عمل کند، گفت: تلویزیون سازمان عریض و طویلى است با سلایق گوناگون. نمى‌توان با یک اسم تمام بخش‌هاى آن را مخاطب قرار داد، اما در بخش داستانى همکارانم تلاش کردند مجموعه‌ای درخور مخاطب تولید کنند. این واقع‌بینى و توانایى و تجارب آن‌ها نتایج خوبى در پی داشت. امیدوارم در بخش‌هاى دیگر نیز واقع‌بینی در برنامه‌ریزی و تداوم آن وجود داشته باشد.

بازیگر "وقتی همه خوابیم" در ادامه درباره حضورش در فیلم "سه سپیده" توضیح داد: ایفاگر نقش حیدر در فیلم "سه سپیده" هستم. حیدر دانشجوى یک دانشگاه صنعتى است. او و دوستانش در زمان درگیری‌هاى سال 57 طیف‌هاى مختلف انقلابى را تشکیل مى‌دهند. در این فیلم ما از میان آن جمع حیدر و فرامرز را دنبال مى‌کنیم تا به بهانه یک جنگ سایبرى زندگى و اندیشه‌هایشان نیز مرور شود.

جلالی تبار در خاتمه با اشاره به این که امسال چند فیلم با فیلمسازان جوان کار کرده است، عنوان کرد: امیدوارم آن‌ها با مشکلاتى که با آن دست به گریبان‌اند و در عرصه فرهنگ دوچندان است با صلابت تمام موفق به عبور از مراحل فنى و اکران بشوند.