سرویس سینمایی هنرآنلاین: نشست خبری برنامه تلویزیونی "میدون" با حضور سید محمد حسینی هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده، علیرضا یونچی داور، مینا مهرنوش داور و اصحاب رسانه سه‌شنبه 10 دی‌ماه در لوکیشن ضبط این برنامه برگزار شد.

"میدون" یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب‌ و کارهای برتر نوپا، طراحی شده و با حضور چهار داور متخصص و فعال در حوزه کسب و کار نو ساخته و پخش آن از هفته اول مهر در شبکه سه سیما آغاز شد. این مسابقه پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت 22:30 روی آنتن می‌رود.

در ابتدای این نشست سید محمد هاشمی تهیه‌کننده برنامه گفت: با پایان فصل اول مسابقه "میدون" ویژه‌برنامه‌ای در نظر گرفتیم تا 76 شرکت‌کننده برتر برنامه بتوانند در ارتباط مستقیم با مخاطبان قرار گرفته و تجربیات خود را به آن‌ها منتقل کنند. این برنامه روز پنجشنبه 12 دی‌ در محل سفارت سابق آمریکا در خیابان طالقانی از ساعت 6 صبح تا 18 برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این محل از تجربیات این کارآفرینان بهره بگیرند. با برگزاری نشست حضوری میان کارآفرینان و مردم امیدواریم بتوانیم یک شبکه‌سازی درست انجام دهیم. علاوه بر این صداوسیما و رسانه‌های مکتوب و دیجیتال می‌توانند در این زنجیره نقش مهم و مؤثری داشته باشند.

در ادامه علیرضا یونچی یکی از داوران این برنامه عنوان کرد: با توجه به درخواست‌های مخاطبان مبنی بر آشنایی بیشتر با این کارآفرینان می‌توان گفت کار ما در این برنامه باعث شور و نشاط در جامعه شده است و ما از این اتفاق خرسند هستیم.

او در ادامه درباره اتفاقاتی که پس از پخش مسابقه "میدون" رخ داده است، اظهار کرد: بر حسب تعقیب و پیگیری که در شهر بجستان داشتیم، ۱۲۶ شغلی را که مردم فراموش کرده بودند به‌واسطه این برنامه یافتیم و برای ۲۱۰ نفر با تشکیل کارگروه کار ایجاد کردیم. امیدوارم این امید در مردم به وجود آید که چیزی به نام بیکاری نداریم و کسی که این ادعا را دارد، تاکنون به دنبال کار نبوده است. باید دیدمان را تغییر دهیم و برای رسیدن به نیازهایمان تلاش کنیم. ما باید از داشته‌هایمان حفاظت کنیم و آنچه از قدیم داشتیم را به شکل امروزی به مخاطب عرضه کنیم. نسل جوان با همیاری می‌توانند از امکانات موجود استفاده کرده و با ایجاد شغل و کارآفرینی به نتیجه مطلوب برسند.

مینا مهرنوش دیگر داور این برنامه نیز طی سخنانی بیان کرد: برنامه "میدون" یک شبکه‌سازی خوب در حوزه کسب و کار ایجاد کرد. میدونی‌ها جوانانی هستند که نشان دادند در این میان انگیزه و پشتکار داشتن بسیار مهم است و با کمک بزرگ‌ترها می‌توان یک کار خوب ایجاد کرد. باید اینجا از همکاری و حمایت دکتر علی عسکری ریاست سازمان صداوسیما و علی فروغی مدیر شبکه سه سیما که به ما کمک کردند تا بتوانیم این برنامه را پیش ببریم تشکر کنم. ما پیش از این در تلویزیون برنامه‌هایی در حوزه کسب و کار و اقتصاد داشتیم اما به این شکل نبود و این نیازی است در جامعه برای الگوسازی که می‌توان با همین شرایط کسب و کار شریفی را راه‌اندازی کرد.

تهیه‌کننده برنامه "میدون" در ادامه درباره میزان حمایت‌هایی که از سوی بخش‌های مختلف از این برنامه شده است توضیح داد: دکتر نوراله‌زاده مدیر صندوق امید کمک بسیاری کردند هرچند همه چیز وام نیست، اما این جایزه یک میلیاردی بسیار ایجاد انگیزه کرد. از سوی دیگر دکتر نیک‌روش هم از ابزار رسانه استفاده کردند و در این زمینه به "میدون" بسیار کمک کردند. اینجا جایی است که شبکه‌هایی که بحث توانمندسازی دارند می‌توانند الگوهایی ارائه کنند تا بتوان از آن‌ها بهره گرفت. شناسایی فرصت از طریق مردم شاید خیلی امکان نداشته باشد اما با الگوسازی می‌توان این کار را انجام داد و کسب و کاری تازه راه‌اندازی کرد.

او ادامه داد: موضوع اصلی کشور ما امروز بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف است که می‌توان با این الگوسازی و شبکه‌سازی اقدامات جدیدی انجام داد تا آن‌ها نیز بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.