سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "باق وحش" نوشته فراز مهدیان دهکردی با طراحی و کارگردانی امیر بهاور اکبرپور دهکردی از 9 دی‌ماه ساعت 19 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است و بازیگران این نمایش؛ سید مهدی حسام‌الذاکرین، آرزو عبدالهی و مائده رفیعی هستند.

امیر بهاور اکبرپور دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "باق وحش" گفت: گروه ما روالی در پیش دارد و آن هم این است که به منظور اجرای هر نمایشی کلیه عوامل تیم، از جمله نویسنده، کارگردان، طراحان و بازیگران ایده‌هایی را ارائه می‌کنند که این نظرات و ایده‌ها در شکل‌گیری یک اثر تاثیرگذار خواهد بود و در صورتی‌که ایده‌ای در یک نمایش اجرایی نشود در دیگر کارهای گروه استفاده خواهد شد.

او در ادامه افزود: بخشی از ایده اجرای نمایش "باق وحش" نیز طی تجربه یکی دو ساله اخیر و زیست تئاتری گروه، به دست آمد و بخشی دیگر نیز متعلق به همین اثر است. پس از تجربه موفقیت‌آمیز اجرای نمایش "آنشرلی با موهای خیلی قرمز" به لحاظ استقبال، به اتفاق گروه تصمیم گرفتیم تا از آن عبور کرده و به سمت یک کار بهتر برویم و طبیعتاً اجرای نمایش بعدی هر چند برای‌مان جذاب‌تر بود اما باید مسیر دشواری را طی می‌کردیم و در نظر داشتیم از نمایش قبلی پیشی بگیریم.

کارگردان نمایش "آنشرلی با موهای خیلی قرمز" موضوع و مضمون نمایش "باق وحش" را اینگونه توضیح داد: در تولید این اثر بسیار برای‌مان نشان دادن وضعیت یک خانواده حائز اهمیت بود و در نظر داشتیم تا در این نمایش شکلی از خانواده ایرانی را نشان دهیم. "باق وحش" داستان یک خانواده سه نفره است که در روابط‌شان دچار بحران شده‌اند و این اثر به زوایای مختلف روابط آن‌ها می‌پردازد.

او در ادامه درباره مدت زمان تمرینات این نمایش اضافه کرد: در گروه روال بر این است که پس از پایان اجراهای یک نمایش به سراغ کار بعدی می‌رویم. ایده نمایش "باق وحش" پیش از اجرای نمایش "آنشرلی با موهای خیلی قرمز" در زمستان سال 97 شکل گرفت و تاکنون حدود 10- 11 ماه است که بر روی این اثر کار می‌کنیم. از آنجا که برخی از بازیگران و عوامل این نمایش همچنان در شهرکرد ساکن هستند، بخشی از تمرینات این اثر در شهرکرد و بخشی در تهران انجام شد.

اکبرپور دهکردی درباره سبک و فضای اجرایی نمایش یادآور شد: بیس رئال و باورپذیری در اجرای هر نمایشی برای ما بسیار اهمیت دارد و سعی‌مان بر این است تا نخست منطق درونی و رئالیستی کار را بسازیم. "باق وحش" یک بازسازی و بازنمایی است که جنبه رئالیستی دارد اما اینگونه نیست که اتمسفر کل کار رئالیستی باشد.

او درباره طراحی صحنه نمایش "باق وحش" گفت: طراحی صحنه در این نمایش و اثر قبلی که به صحنه آوردیم در جهت پیشبرد بُعد زمان و مکان است تا دست‌مان را به منظور خلاقیت بیشتر باز بگذارد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید: رها جهانشاهی، طراح نور: عادل محمدیان، طراح صحنه: امیربهاور اکبرپور دهکردی، طراح ویدئو: هاجر صمدزاده و محمد فدایی، طراح ویدئو پروژکشن: عادل محمدیان، طراح لباس:  آمنه عباسی، انتخاب موسیقی و طراح آرایه‌های صوتی: مهرداد حبیبیان، دستیارکارگردان: علی رضامروی، مشاور رسانه‌ای: فریبرز دارایی، مدیر تبلیغات: امیر قالیچی، مدیر صحنه: صالح صمیمی، منشی صحنه: رضا حیدری، پردازش نور: خدیجه احمدی، گرافیست: بابک آذری دهکردی و تیزر: هاجر صمدزادهش.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.