به گزارش هنرآنلاین، شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با افتتاح سینماتک زاهدان، گالری عکس‌های راه‌یافته به جشنواره و یک رونمایی از کتاب در محل انجمن سینمای جوان زاهدان آغاز شد.

این رویداد هنری ظهر امروز دوشنبه ۹ دی‌ماه طی مراسمی با حضور علی زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر جشنواره، وحید پورمردان مدیر کل محیط زیست استان، محمد میهنی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ابوذر مهدی نخعی فرماندار زاهدان، عبدالخلیل پربار شهردار زاهدان، مازیار مشتاق گوهری رییس انجمن سینمای جوان زاهدان و دیگر مقامات و مدیران استانی آغاز به کار کرد.

همچنین سعید پوراسماعیلی معاون آموزشی و فرهنگی انجمن سینمای جوانان ایران، علی اکبر قاضی نظام داور بخش فیلمنامه، آرش رصافی معاون تولید و پشتبانی فنی انجمن سینمای جوانان ایران، سهیلا عسگری مدیر جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران، صادق سوری داور بخش عکس، بهنام صدیقی داور بخش عکس و سید جواد موسوی نویسنده کتاب " زامپانو وارد می‌شود " از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

در مراسم امروز سینما تک زاهدان با نام سالن علی‌اصغر شهری افتتاح شد.

علی اصغر شهری متولد ۱۳۲۵ در شهر زابل، از ۹ سالگی گویندگی در رادیو را آغاز کرد. از سال ۱۳۶۴ همزمان با تاسیس انجمن سینمای جوان در زاهدان مدیریت این مجموعه را بر عهده گرفت و تا پایان عمر همراه سینماگران استان سیستان و بلوچستان بود. شهری ترانه‌سرا، خواننده، خوشنویس و فیلمساز آثاری چون پیر سیستان و خاک طلا را در کارنامه سینمایی خود دارد. وی همچنین مدال اتحادیه فیلم کوتاه جهان (یونیکا) را برای کمک به پیشرفت سینما در سیستان و بلوچستان دریافت کرد. علی اصغر شهری در اردیبهشت سال ۱۳۸۹ دار فانی را وداع گفت.

در ادامه این برنامه از کتاب "زامپانو وارد می‌شود" نوشته سید جواد موسوی رونمایی شد. این کتاب شامل ۵۵ داستان کوتاه سینمایی است.

همچنین در این مراسم نمایشگاه عکسی در گالری فردوسی افتتاح شد. عکس‌های راه‌یافته به جشنواره آسوریک در این گالری به نمایش گذاشته شده است.

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان "آسوریک" تا ۱۲ دی در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان با حضور استان‌های ( خراسان شمالی، سمنان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، تهران و سیستان و بلوچستان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برپا خواهد بود.