به گزارش هنرآنلاین، دومین مجمع عمومی انجمن صنفی نگارخانه‌داران در تاریخ بیست و هفتم آذر 1398 با مشارکت اکثریت اعضاء و نیز حضور آقای کلاته نماینده‌ وزارت کار و امور اجتماعی برگزار شد. در این جلسه هیئت‌مدیره و مدیریت انجمن هر یک به تشریح عملکرد و فعالیت انجمن طی 12 ماه گذشته پرداختند و گزارش جامعی از روند کار و نتایج آن را در اختیار دیگر اعضا قرار دادند.

گزارش عملکرد توسط خانم الهه جواهریان رئیس هیئت‌مدیره و سپس گزارش مالی و جزئیات آن توسط خزانه‌دار انجمن، خانم ارکیده درودی قرائت شد و بازرس انجمن نیز موارد مطروحه را تائید کرد. بنابراین گزارش، ملاقات‌های هیئت مدیره انجمن با شهردار تهران، شورای اسلامی شهر تهران و معاونت وزارت اقتصاد و دارایی و نتایج این جلسات در اختیار شرکت‌کنندگان مجمع عمومی قرار گرفت، همچنین اعلان شد انجمن طی بیش از 31 جلسه‌ هفتگی قدم‌های عملی و کارآمدی در تفاهم کمیسیون ماده 100، تنظیم آئین‌نامه تاسیس، اداره و انحلال نگارخانه‌ها در همکاری و همراهی وزارت ارشاد اسلامی، مکاتبه با سازمان امور مالیاتی، همکاری با اتاق بازرگانی و نیز تشکیل 4 کار‌گروه تخصصی – ذیل تشکل صنفی نگارخانه‌داران- برداشته و امیدوار است هر یک از این قدم‌ها در زمانی اندک به توسعه فرهنگ و اقتصاد فرهنگی بینجامد.

در ادامه این جلسه انتخابات سالانه بازرس نیز انجام و طی آن آقای احسان لاجوردی با اکثریت آراء به مدت یک سال دیگر در این سمت ابقا شد. انجمن آرزومند است از یک‌سو با ایجاد زیرساخت و بنیان‌های عملی ، ظرفیت‌های بالقوه‌ی حوزه صنفی را فعال سازد و از جانبی دیگر با ادامه‌ ارتباط با نهادهای دولتی و غیردولتی نقش عاملانه‌ای در تصمیم‌گیری‌های کلان مرتبط با حوزه فرهنگ، بازی کند.  

در این راستا در ترسیم چشم‌انداز سالانه پیش‌رو، تصویب آئین‌نامه انجمن، پوشش بیمه‌ای اعضا و نیروی انسانی آنها، پیگیری حقوقی امور مالیاتی و برطرف کردن موانع و مشکلات حرفه‌ای در دستور کار این انجمن خواهد بود. انجمن صنفی نگارخانه‌داران خود را نهادی مستقل و در جهت گسترش کارآمدی بخش خصوصی می‌شناسد که با ایجاد گفتمان درونی میان نگارخانه‌داران و نیز هم‌زمان میان این نهاد فرهنگی-اقتصادی با تصمیم‌سازان کشور، نقش واسط و تسهیل‌کننده‌ای در تنظیم ضوابط حرفه‌ای بازی کند و امیدوار است با کاستن از دشواری‌ها و بازدارنده‌ای بروکراتیک و ایجاد گفتگو در جامعه‌ تخصصی، حضور نهادی خود به نحو شایانی به اثبات رساند. لازم به ذکراست، این همه جز از اعتماد و هم‌نفسی جامعه هنری و فرهنگی و به طور اخص اعضاء این انجمن صنفی میسر نبود و بایسته است در اینجا از حسن نیت و اطمینان این عزیزان کمال سپاس و تشکر را داشته باشیم.