به گزارش هنرآنلاین؛ در متن این بیانیه که به امضای اعضای انجمن موسیقی آمل قرار گرفته، آمده است:

به نام خداوند جان و خرد

جناب آقای هاشمی؛ شهردار محترم شهرستان آمل

درود به شما

موسیقی و هنرمندان آن در همه جای دنیا مورد لطف جامعه قرار دارند، از جمله در کشور ما که به واسطه برخی تفکرات؛ جفای بسیاری به اهالی موسیقی شده است. مدتی‌ست خانواده موسیقی آمل، رفتار ناخوشایندی را از سوی برخی دوستانِ مجموعه شهرداری، شورا و سازمان فرهنگی آن متحمل می‌شوند.

شهرداری که مانند همه دنیا باید جدی‌ترین حامی فرهنگ و هنر باشد، در آملِ ما، بی‌تفاوتی و اشتباهات آن، انرژی اهالی هنر و خصوصا موسیقی را تقلیل داده است.

حمایت‌های رابطه‌مند از برخی اهالی موسیقی، موازی‌کاری‌ها در حوزه برنامه‌های موسیقایی، نبود شایسته‌سالاری در نگاه متولیان امر، بی‌احترامی به هنرمندان موسیقی شهر با اتخاذ تصمیمات نابجای برخی مسئولان فرهنگی مجموعه شهرداری چه در نوع و اجرای حمایت‌ها و چه دعوت در برنامه‌های شهرستان، عدم تعامل با انجمن موسیقی علیرغم برگزاری جلسات مختلف،  همچنین بازی دادن اهالی هنر در ساخت فرهنگسرا و یا تبدیل زندان قدیم به فرهنگسرا؛ بخشی از معضلاتی است که در دو سال اخیر، گریبان خانواده موسیقی و البته بسیاری از هنرمندان شهر را گرفته است.

اما جدیدترین بی‌حرمتی این مجموعه به اهالی موسیقی شهرستان، نادیده گرفتن بند مصوب انجمن موسیقی در رابطه با عدم حق نصب بنر کنسرت شهرهای مجاور در آمل بود. طرحی که در جهت دفاع از حقوق هنرمندان و اهالی موسیقی آمل نوشته شده و به امضای انجمن موسیقی شهرستان  و جمعی از مدرسین، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها و موسسات فعال در این عرصه در آمده و تحویل ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل شد. متعاقب آن نامه‌هایی از جانب اداره فرهنگ به شهرداری، شورای شهر و سازمان فرهنگی ورزشی، نیز به کانون‌ها و موسسات تبلیغاتی شهرستان داده شد.

اما متاسفانه برخی اهالی مجموعه شهرداری، به جای حمایت و تعامل با انجمن موسیقی آمل که نماینده خانواده موسیقی است، در تقابل با آن برآمده‌اند! انجمنی که تمام تلاش خود را در سر و سامان دادن به وضعیت موسیقی شهرستان و حفظ حقوق هنرمندان عرصه موسیقی شهر کرده و به واسطه فعالیتش؛ در استان و کشور نیز مطرح شده است.

 اینکه عضو شورای شهر به حمایت از آشنای خود، از انجمن موسیقی تقاضایی خلاف قانون کند، انجمن نپذیرد و عضو شورای شهر اعلام کند که از قدرتش استفاده می‌کند و مصوب انجمن و امضای هنرمندان موسیقی شهر را نادیده می‌گیرد و در نهایت نیز کار خود را بدون اجازه انجمن به انجام رساند، فاجعه‌ای بس بزرگ و عمیق است! یا وقتی نه اداره فرهنگ و هنر و نه انجمن موسیقی، بر اساس وظیفه صیانت از هنرمندان و هنردوستان آملی، اجازه تبلیغ به کنسرت شهرهای مجاور را نمی‌دهند؛ این تبلیغات در زیر پل‌های روگذر شهر و حتی در خیابانی که ساختمان شهرداری در آن واقع است، نصب می‌شود؛ تاسف بار است!

گذشته از شرایط نازیبا و ریخت و پاش شهر، انگار آملِ امروز، فضای خوبی را برای حضور باندهای مافیایی در حوزه‌های مختلف، خصوصا فرهنگ و هنر ایجاد کرده است.

توقع انجمن موسیقی آمل از شما شهردار محترم که اخیرا به این سمت منصوب شده‌اید، این است که با رفتار و عملکرد خود ثابت کنید آمل شهر گانگسترها نیست! اتفاقات ماه‌های اخیر، نشان از عدم دغدغه و یا کم‌توانی برخی مسئولان هنری و فرهنگی شهرداری، شورا و نیز سازمان فرهنگی دارد که جهت ارتقای سطح کیفی فرهنگ و هنر شهر، نیاز به بازبینی و تقویت در این سطوح احساس می‌شود.

به هر روی بخشی از بودجه شهرداری مربوط به امور فرهنگی است و انجمن موسیقی آمل امیدوار است، رویکرد شهردار جدید در حوزه فرهنگ و هنر؛ کاملا شفاف بوده و برای اهالی فرهنگ و هنر شهرستان آمل، راهگشا باشد.

آرزوی روزهایی خوش برای هنر و فرهنگ آمل و اهالی آن ...

عرفان پرقوه،  نیما روحی، فرزاد زاهدی، رضا احمدی‌راد، کوثر بزرگی، محسن رضایی و محسن مرعشی؛ اعضای انجمن موسیقی شهرستان آمل.