سرویس سینمایی هنرآنلاین: صالح صارمی نویسنده و کارگردان جوانی است که نخستین اثرش فیلم کوتاه "پایان" است. او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم گفت: "پایان" فیلمی است با مدت زمان ۲۳ دقیقه که یک روز از زندگی عادی دختری را نشان می‌دهد که به خاطر رفتن از ایران درگیر ماجراهای خیابان انقلاب می‌شود.

او درباره چرایی انتخاب این موضوع بیان کرد: درباره این دختران تاکنون اثری کار نشده است و حرکت آن‌ها نفی یا تایید هم نشده‌ است. نگاهم این بود که جدای از گرایش سیاسی این افراد چه دیدگاهی دارند و با چه موضوعاتی درگیر هستند. آیا به عواقب کاری که انجام می‌دهند فکر کرده‌اند یا نه و چه تفاوت‌هایی با دختران همسن و سال خود دارند.

 این نویسنده در پاسخ به این سوال که آیا درباره موضوع این فیلم تحقیق و پژوهشی انجام شده و یا کاملا ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است، عنوان کرد: قصه کاملاً ساخته و پرداخته ذهن من است و فکر می‌کنم نسبت به آنچه که در جامعه دیده شد، تفاوت زیادی نداشته باشد.

این کارگردان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فیلم را صرفا برای حضور در جشنواره‌های خارجی ساخته است، تاکید کرد: در زمان نگارش و حتی در زمان تولید فیلم نیز دوستان و اطرافیان بر این موضوع تاکید داشتند که من فیلم را برای جشنواره می‌سازم در حالی که اینگونه نبود و من تاکنون این فیلم را به هیچ جشنواره‌ای  ارائه ندادم چرا که این فیلم کاملا احساسی ساخته شده است و مسئله من حضور در فستیوال‌ها و سوار موج مخالف شدن در موقعیت کنونی کشورم نبود؛ به همین دلیل نیز تاکنون در هیچ یک از فستیوال‍‌‎های بین‌المللی شرکت داده نشده است. شاید در آینده برای اکران فیلم در سطح بین‌الملل تصمیم بگیرم، اما فعلاً برنامه‌ای برای آن ندارم.

عوامل فیلم کوتاه "پایان" عبارتند از: نویسنده و کارگردان: صالح صارمی، تهیه‌کننده: محسن سعیدی، سرمایه‌گذار: منصوره حاتمی، مجری طرح: بشیر ادریسی، مشاور کارگردان: امیر حسین صارمی، مدیر تصویر: حمیدرضا لزیری، برنامه‌‎ریز و دستیار اول: یاسر نظری، صدابردار: پارسا پتگر، طراح صحنه و لباس: آیدا ذکایی، گریم: هانیه بنی اسد، دستیارگریم: فاطمه حسین پور، مدیر تولید: محمد جمال عصاریان، منشی صحنه: سحر فیروزان،عکاس: شاهین پور حسین، مدیر تدارکات: پوریا علی اکبری، تدوین و صداگذاری: محمد وحیدیان، مدیر روابط عمومی: اشکان منصوری، طراح پوستر: رضا آزاد، بازیگران: الهام عصاریان، میثم روزبهانی، فرناز پتگر، سعید داخ، احسان سعیدی،حمیدرضا حاج محمد زاده، فاطمه خلیل نژاد، پرهام نریمانی