سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "فردای شب" نوشته و کار جواد اسفندیاری از 24 آذر ماه ساعت 18 در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر روی صحنه است و اجراگران این اثر که به عنوان نخستین رویداد اجرایی- پژوهشی در این مجموعه روی صحنه آماده است، مژده دایی، مونا سهراب‌حقیقت و فرنوش نیک‌اندیش هستند. "فردای شب" پیش از این در جشنواره تئاتر تجربه سال 1395 اجرا شده است.

جواد اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: اجرای عمومی نمایش "فردای شب" در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر به نسبت اجرای این نمایش در جشنواره تئاترتجربه با تغییرات عمده‌ای در متن و شکل اجرایی همراه بوده است ضمن اینکه عوامل و بازیگران این نمایش تغییر کرده‌اند و در مجموع بسیار متفاوت از آن اجرا، روی صحنه است.

او داستان نمایش "فردای شب" را اینگونه توضیح داد: داستان این نمایش درباره دو خواهر به نام‌های شیدا و نفیس است که شیدا تحت‌تاثیر مصرف مواد مخدر و توهم ناشی از آن است و تصور می‌کند که بارداری نفیس حاصل عملی نامشروع است و بنابراین بر آن می‌شود تا جلوی او را بگیرد و به نفیس آسیب برساند. این دو خواهر، مادربزرگی دارند که قادر به حرکت نیست اما این مادربزرگ نیز در فضای متوهم ذهنی شیدا، حرکت می‌کند...

او ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود هشت ماه به طول انجامیده، درباره سبک و فضای اجرایی آن عنوان کرد: زبانی که برای شیدا در این نمایش طراحی شده، ساختگی است و تلاشم بر این بود تا وجه روان‌پریشی این شخصیت از طریق شکل گفتمان او به مخاطب القا شود. ممکن است تا 20 دقیقه ابتدایی، زبان و گفت‌وگوهای نمایش برای مخاطب گنگ و نامفهوم به نظر برسد اما هر چه پیش می‌رویم مخاطب آرام آرام متوجه اتفاقات خواهد شد و و با روایت همراه می‌شود.

این کارگردان درباره روند شکل‌گیری این نمایش اظهار کرد: "فردای شب" اولین نمایش روی صحنه آمده در نخستین رویداد اجرایی- پژوهشی کارگاه نمایش است که فراخوان آن چندی پیش از سوی دفتر پژوهش این مجموعه منتشر شد. تمرکز این  رویداد بر استفاده و مواجهه با رویکردهای بدنی در اجراست و نمایش "فردای شب" بدن محور است و تمرکز این اثر بر فیزیک اجراگران است. ضمن اینکه این نمایش فیزیکال است اما داستان و روایت دارد و به نوعی به پرفورمنس نزدیک است.

کارگردان نمایش "نزدیک" درباره طراحی صحنه و موسیقی نمایش "فردای شب" یادآور شد: طراحی صحنه این نمایش بسیار مینی‌مال و کمینه‌گرا است و تنها بر جزئیات ضروری صحنه متمرکز شده‌ایم. موسیقی‌های نمایش انتخابی است و به صورت پلی بک پخش می‌شود.

جواد اسفندیاری در پایان صحبت‌هایش گفت: علاقمندم تا از امین عظیمی تشکر کنم چراکه او با انتشار فراخوان رویداد اجرایی- پژوهشی کارگاه نمایش به گروه‌هایی که تمرکزشان  بر پروژ‌ه‌های اجرایی و پژوهشی است این امکان را داد تا در فضای حرفه‌ای مجموعه تئاترشهر اثرشان را به نمایش بگذارند. امیدوارم علاقمندان و دانشجویان تئاتر در فرصت اندک باقیمانده از اجرای این نمایش که توسط گروه تئاتر "دیروز" تولید شده است، به تماشای آن بنشینند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: تهیه کننده: حمیدرضا زبیر، دستیار کارگردان و برنامه ریز: ستاره صمدی ردّانی، طراحان صحنه: علیرضا وحدانی و جواد اسفندیاری، طراح اعلان و برنوشت: آیه حیدری، طراح ویدیو: شهاب محمودی، فیلمبردار: ستاره صمدی و تیزر: امیر کریم زاده.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را که تا 6 آذر ماه روی صحنه است از سایت تیوال تهیه کنند.