به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، مجموعه شعر "دفتر 20 برگ انار" حاوی 20 غزل عاشقانه از محمدعلی قاسم‌زاده‌بافقی است که انار در آن‌ها نقش پررنگی دارد.

این مجموعه غزل‌ به همراه طرح‌هایی از انار توسط انتشارات آرادمان با طرح‌ جلدی از حمیدرضا بیدقی منتشر شده‌ است.

"دفتر 20 برگ انار" روز یکشنبه اول دی‌ماه طی مراسمی با حضور شاعر مجموعه و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در شهر بافق استان یزد رونمایی می‌شود. این کتاب را انتشارات آرادمان در 500 نسخه و با قیمت 10هزار تومان منتشر کرده است.

از غزل‌های "دفتر 20‌برگ انار":

زیباترین بهانه‌ی پاییز شد انار

خون رگ کناره‌ی جالیز شد انار

پیچید عطر خوب تو در کوچه‌ی دلم

حتی ز شوق روی تو لبریز شد انار

صف بسته بود لشکر یاقوت‌های سرخ

اما نیامدی و ریز ریز شد انار

تا زخم کهنه‌اش به دلم نوجوانه زد

هر لحظه دلنشین و دلآویز شد انار

آخر خزان ز شاخه جدا کرد ریشه‌اش

قرمزترین ترانه‌ی پاییز شد انار

 

برگزیدگان نخستین جشنواره معلمان مولف تقدیر می‌شوند

برگزیدگان نخستین جشنواره معلمان مولف و پژوهشگر حوزه علوم جغرافیایی از سوی انجمن جغرافیایی ایران با همکاری موسسه خانه کتاب تجلیل می‌شوند.

انجمن جغرافیایی ایران برای گرامی‌داشت روز پژوهش و تقدیر از معلمان مولف و پژوهشگر، نخستین جشنواره معلمان مولف حوزه علوم جغرافیایی  را در سطح کشور با اعلام فراخوان کتاب‌های تالیفی و ترجمه در سطح عمومی و دانشگاهی  در دوره زمانی ۱۳۹۳ تا نیمه اول ۱۳۹۸ برگزار کرد.

برگزیدگان نخستین جشنواره معلمان مولف و پژوهشگر حوزه علوم جغرافیایی دوشنبه دوم دی ماه ساعت 15 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفرجنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک دو با حضور معلمان و مسولان تجلیل می‌شوند.