سرویس تجسمی هنرآنلاین: حبیب فرج‌آبادی به‌عنوان یکی از هنرمندان مجسمه‌ساز منتخب جهان شناخته شد و آثاری از او در کتاب "۱۰۰ مجسمه‌ساز فردا" به چاپ رسید. این کتاب که توسط کورت بیرس گردآوری شده است، با فراخوانی جهانی شکل‌گرفته و برگزیدگان مجسمه‌سازی جهان را معرفی می‌کند.

برای انتخاب این هنرمندان، هیئتی از داوران مشهور بین‌المللی از بین هزاران شرکت‌کننده، هیجان‌انگیزترین نام‌های مجسمه‌سازی امروز جهان را شناسایی کرده و آنها را به همراه تصاویری زیبا از کارهایشان، در این کتاب معرفی کرده‌اند.

100 SCULPTORS OF TOMORROW یک بررسی متنوع و الهام‌بخش از استعدادهای در حال ظهور و ناشناخته است که در زمینه مجسمه‌سازی کار می‌کنند. این انتخاب یک اقدام مهم برای شناسایی 100 مجسمه‌ساز جدید و فعال است و توسط یک هیئت ممتاز و آگاه از داوران بین‌المللی انجام شده است.

حبیب فرج آبادی

این کتاب در ادامه کتاب معروف و قابل‌توجه "100 نقاش فردا" است که هنوز هم منبع برجسته‌ای درباره برخی از مهم‌ترین نقاشان نوظهور است که امروز در سراسر جهان کار می‌کنند. هدف از این کتاب ارائه بستری مناسب به هنرمندان، برای دسترسی به مخاطبان گسترده‌تر و قرار دادن آنها در معرض دید بین‌المللی و پذیرش انتقادها است.

منظور از "مجسمه‌سازی" در این کتاب، هر اثر هنری است که سه بُعد داشته و با حک کردن، مدل‌سازی ، ریخته‌گری و... ساخته شده است. از سوی دیگر آثار هنری که ممکن است دو بعد داشته باشند، مانند آثار مبتنی بر فیلم، صدا و یا عملکرد نیز در این مجموعه قرار گرفته‌اند.

این کتاب شامل تصاویر باکیفیت از کارهای هر هنرمند ، به علاوه متون کوتاه شامل بیوگرافی و نقل‌قول‌های هنرمندان برای ارائه بینش بیشتر در مورد تفکر و روش‌های خلاقانه فردی است.

صد هنرمند برگزیده از میان افرادی انتخاب شدند که در فراخوان آنلاین ثبت‌نام کرده یا توسط داوران معرفی‌شده بودند. در نهایت 53 مرد و 47 زن از 37 کشور توسط هیئت داوران حرفه‌ای در زمینه مجسمه‌سازی انتخاب شدند.

حبیب فرج آبادی

کتاب "۱۰۰ مجسمه‌ساز فردا" توسط انتشارات Thames & Hudson در لندن که ناشر تخصصی کتب هنری و تصویری است منتشر شده است.

لازم به یادآوری است، هفته گذشته جدیدترین آثار حبیب فرج‌آبادی در گالری اعتماد افتتاح شد که تا 10 دی ادامه دارد.

در استیمنت این نمایشگاه به قلم کلارا فیمن، نویسنده وال استریت اینترنشنال؛ آمده است: این مجموعه بخشی از فرم‌های شکل دهنده‌ هنر حبیب فرج آبادی را به تصویر می‌کشد. این آثار به معنای خود انتزاعی تنها از واقعیت‌ها یا تصاویری نیست که ما را احاطه کرده، بلکه این خود انتزاع است، کاری که از ابتدا با یک انگیزه ناخودآگاه شکل گرفته است، در مسیری آگاهانه اما بی‌انتها، تصاویر فرج‌آبادی به زبانی بیگانه و در عین حال کاملا آشنا و جهانی ارتباط برقرار می‌کنند، هرچند مبهم اما در حافظه بصری ما ثبت می‌شوند. این برخورد سرنخی برای عمل آفرینش است نه آنچه که فقط به نمایش در می‌آید.

گزارش تصویری آثار حبیب فرج‌آبادی در گالری اعتماد را در ادامه ببینید. 

هنرمندان نمایش