به گزارش هنرآنلاین، متین اوجانی نمایش "رهایی از شائولین" را با نگاهی به نمایشنامه "خرس" از یکم تا پایان دی‌ماه در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌برد.

متین اوجانی که در کارنامه هنری خود کارگردانی آثار نمایشی و تلویزیونی همچون "یه اتفاق ساده"، "عاریه"، "چمدان‌های خالی"، "ملکه‌های فرانسه"، "رام کردن زن سرکش" و ... را دارد این بار به سراغ پرداخت نو از نمایشنامه "خرس" نوشته آنتون چخوف رفته است.

اوجانی در رابطه داستان این اثر عنوان کرد: "در افسانه‌ها چنین آمده است که سلطان کئوک و همسرش شمشیری جادویی را از استاد کوندور به‌عنوان هدیه پذیرفتند و آن را ذوب کردن و در قالب‌های جدید ریختند. یکی را اژدهاکش و دیگری را ستاره‌گیر نام نهادند؛ هر که مالک هر دو شود بر جهان هنرهای رزمی فرمان می‌راند؛ البته همگان هر دو شمشیر را با هم می‌خواستند و این‌گونه شد که نبردهایی میان فرقه‌های مختلف شکل گرفت و..."

وی همچنین در مورد روند اجرایی و ویژگی "رهایی از شائولین" افزود: "این نمایشنامه نیم‌نگاهی به اثر زیبای آنتوان چخوف به نام "خرس" دارد. فضاسازی و جغرافیای کار مربوط به معابد چینی هنرهای رزمی به نام" شائولین" است؛ اسیر شدن انسان کنونی در یک سری مقررات و قوانین خودساخته باعث می‌شود تا روزی او را به فکر فرو ببرد و دنبال بهانه‌ای باشد برای فرار از دست عادات و حساسیت‌های مصنوع دست خودش؛ اتمسفر یا بهتر بگویم ژانر نمایش روانشناسی؛ رئال؛ فانتزی است. استفاده از رنگ‌های اصلی در نورپردازی و بازی با صداهایی که از حنجره بازیگران روی صحنه درمی‌آید یکی از نقاط خلاقه و زیبای کار به‌حساب می‌آید که بارها موردتوجه قرار گرفته است."

پیش‌فروش نمایش "رهایی از شائولین" در سایت تیوال آغاز شده است و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این اثر، می‌توانند به نشانی تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، ببین سرپرست و فریمان، پلاک 544 مراجعه کنند.

"داستان‌های عامه‌پسند" در شانو روی صحنه می‌رود

"داستان‌های عامه‌پسند" به نویسندگی و کارگردانی احسان امانی از ۰۸ تا ۲۰ دی‌ماه ساعت ۱۸: ۴۵ در تماشاخانه شانو روی صحنه می‌رود.

"نمایش داستان‌های عامه‌پسند" در هر اجرا یکی از دو اپیزود "پرتره اجتماعی" و "پرتره شهرت" اجرا می‌شود که هیچ ارتباطی از نظر محتوا، بازیگران و نمایشنامه با یکدیگر ندارند.

عوامل نمایش "داستان‌های عامه‌پسند" عبارتند از: نویسنده، طراح و کارگردان: احسان امانی، بازیگران پرتره اجتماعی: عماد زارعی، حسین شریعت، پریا جعفرمحمدی، پریا یعقوبی، کیان طایفه، محمدی علی مرتضوی (طاها)، علی بختیاری، آرمینا محمودی و علی حسینی خواه و بازیگران پرتره شهرت: حسین شریعت، کیمیا شاهرخی، محسن رضوی نیا، پریچهر معروفی، عماد زارعی، کیان طایفه، آرین کبیری، علی مربی، پدرام آل ابراهیمی، یاسمن حسینی و دریا کریمی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: کیمیا شاهرخی، مدیر تولید: آرین کبیری، مدیر صحنه: سیاوش آرام، منشی صحنه: فریده نوراد، طراح و مجری گریم: الهه زین لو، ابوالفضل جمیلی، طراح گرافیک: کیان طایفه، عکاس: کسری سعادت جو، کارگردان تیزر: احسان امانی، تصویربردار: میلاد مشتاق، نورپرداز: سعید نعیمی، تدوین: میلاد مشتاق، طراح دکور: مهران سالمی، صداگذاری: محسن نیازی، تدارکات: امیر مرئی، محسن رادمنش و روابط عمومی و مشاور امور رسانه: ناصر ارباب.

احسان امانی در مورد نمایش "داستان‌های عامه‌پسند" گفت: پرتره اجتماعی درباره نویسنده گمنام کلمبیایی، گابریل لوپه سیناروز است که چهار داستان را برای مخاطب روایت می‌کند و پرتره شهرت این فصل درباره سه شخص از سه قشر مختلف جامعه است که هرکدام داستانی از زندگی خود را روایت می‌کنند.