به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، علی فریدونی مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارشنبه 27 آذرماه، در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان اظهار داشت: کتاب محور تحولات است و همواره باید پاس داشته و در جامعه به‌عنوان عامل مهم در ساخت تمدن و ارتقای فرهنگی جامعه مورد تاکید و ترویج باشد.

او با تجلیل از تلاش‌های دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب سمنان با بیان این که کتاب‌های شخصیت‌های عرفانی و تاریخی و دینی در قرون مختلف همواره منشا تحولات بوده است، افزود: وضع کتاب در جامعه ایرانی باید همواره بهتر باشد و صاحب‌نظران فرهنگی درصدد اصلاح شرایط آن و توجه بیشتر به کتاب در جامعه باشند.

فریدونی با اشاره به شرایط کتاب در دهه 50 توضیح داد: دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی قبل از انقلاب مبدا فکری آن‌ها کتاب بود و مدیریت کار عظیمی همچون دفاع مقدس نیز حاصل کتاب بوده است که در دهه 50 جوانان و نوجوانان به آن توجه داشته‌اند.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برپایی نمایشگاه‌های کتاب در استان‌های مختلف کشور توسط معاونت فرهنگی این وزارتخانه گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها ازجمله فعالیت‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون وقفه و دغدغه تلاش در برگزاری آن دارد.

او افزود: نمایشگاه کتاب سمنان چهارصد و سومین نمایشگاه کتاب استانی در کشور است که برگزار می‌شود و برگزاری این تعداد نمایشگاه گویای همت این وزارت خانه در برگزاری فستیوال‌های سیار و متحرک فرهنگی در جامعه است.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که باید به مفهوم و تاثیر کتاب در جامعه بیش‌ازپیش توجه داشته باشیم، تصریح کرد: کتاب در آینده نیز هم‌چنان مفهوم و تاثیر خود را خواهد داشت و اهمیت گذشته خود را به دست آورده و تقویت می‌کند.

هفدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان با حضور 166 ناشر کشوری و ارائه بیش از 62 هزار عنوان کتاب در سالن غدیر سمنان برپاشده و تا دوم دی صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 20 دایر است.