به گزارش هنرآنلاین، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان خبر داد: طی پیگیری‌های انجام شده با موسسه "بهمن سبز" حوزه هنری و مشارکت این مؤسسه؛ همچنین تصویب شورای عالی سیاست‌گذاری مشارکت‌های شهرداری اصفهان، و با توجه به نبود سینما در غرب اصفهان، مقرر شد سالن "هنرسرای مهتاب" به سینما تغییر کاربری داده شود.

حمید اشرفی ادامه داد: با راه‌اندازی نخستین سینمای غرب اصفهان در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان، شهروندان و ساکنان این منطقه می‌توانند فیلم‌های سینمایی روز کشور را در این سینما تماشا کنند. همچنین، برنامه‌های فرهنگی شهرداری که در سالن هنر سرای مهتاب برگزار می‌شد، بر اساس توافق از این پس در این مرکز برگزار خواهد شد.

 "سینما مهتاب" اولین سینمای غرب اصفهان است که در این منطقه احداث می‌شود و  یکی از برنامه‌هایی است که در طرح‌های محرک توسعه این منطقه قرار دارد. برای احداث سینما در این منطقه مقرر شد طرح با هزینه‌های کم اجرا شود؛ اما در ادامه به دلیل افزایش هزینه‌ها، استحکام و مقاومت ساختمان، احـداث چـنین مجـموعه‌ای در این منطقه عملیاتی نبود؛ همچنین از رئیس سینماهای اصفهان درخواست کردیم برای اجرای این طرح تاییدیه‌های لازم ایمنی گرفته شود و مقرر شد سازه معقولی در این بنا اجرا شود که امیدواریم در چند ماه آینده شاهد افتتاح این بنا در منطقه 11 باشیم.

وی اظهار داشت: سینما پدیده‌ای است که راه خود را طی ۱۰۰ سال اخیر در میان جوامع بشری باز کرده و خود را به شکل های گوناگون و در قالب‌های متفاوت به بشر عرضه کرده، به خصوص در عصر کنونی که لذت‌جویی از فرهنگ تصویری بر بهره‌مندی چیرگی یافته است.

اشرفی با بیان اینکه صنعت فیلمسازی و تهیه برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی با بهره‌گیری از رشد فنی، در ابعاد وسیعی گسترش پیدا کرده است، افزود: از آنجا که سینما نقش بسیار مهمی در ایجاد یا خلق فرهنگ، تغییر فرهنگ و فرهنگ‌پذیری افراد جامعه دارد، تاثیرات خود را بر روی افراد مختلف به شیوه های متفاوتی بر جای گذارده است، یعنی اثری که بر فرهنگ غربی داشته با اثری که بر فرهنگ شرق گذاشته به جهت متفاوت بودن زمینه های فرهنگی این دو تمدن متفاوت بوده است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: عملیات عمرانی توسعه ساختمان سینما مهتاب در میدان امام حسین (ع) جنب حمام تاریخی رهنان به عنوان نخستین سینما غرب اصفهان که در تعهدات منطقه ۱۱ بود، پایان یافت و عملیات عمرانی توسعه ساختمان این سینما شامل ساخت گیشه بلیط فروشی، تریا، سالن انتظار، نمازخانه، کافه کتاب و سرویس‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه عملیات تجهیز و تکمیل سینما مهتاب طبق توافق صورت گرفته توسط مؤسسه بهمن سبز حوزه هنری اجرا شده است، ادامه داد: احداث، تجهیز و تکمیل سینما مهتاب با دو سالن سینمایی و در مساحت ۷۳۵ متر مربع حدود ۲۵ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

اشرفی خاطرنشان کرد: با احداث این سینما و استفاده شهروندان غرب اصفهان از آن، تردد شهروندان به مرکز شهر کاهش یافته و در کاهش آلودگی و همچنین کاهش حجم ترافیک و دسترسی آسان  نیز نقش بسزایی دارد.