سرویس سینمایی هنرآنلاین: مجید شیخ‌انصاری سال گذشته در مقام تهیه‌کننده فیلم سینمایی "پالتو شتری" را به کارگردانی مهدی علی میرزایی با بازی سام درخشانی، بهاره کیان افشار، لیندا کیانی، بانی‌‎پال شومون و شاهرخ فروتنیان در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر داشت که این فیلم هنوز روی پرده سینماها نرفته است.

شیخ‌انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران این فیلم بیان کرد: در تلاش هستیم فیلم را تا پایان سال اکران کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که در فصل زمستان به دلیل برگزاری جشنواره فیلم فجر و پس از آن درگیری مخاطبان برای نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، اغلب فیلم‌ها مخاطب چندانی ندارند، چرا این زمان را برای اکران در نظر گرفته‌اند، گفت: ما سعی می‌کنیم همه موارد برای جلب نظر مخاطب رعایت شود. قرار بود فیلم‌هایی که در جشنواره فجر حضور دارند محدودیت زمانی برای اکران نداشته باشند که این اتفاق نیفتاد و اغلب فیلم‌های خارج از جشنواره روی پرده سینماها رفتند. فیلمی که از اکران جا بماند کارش سخت می‌شود. ضمن این که ما در تقویم سال آینده ماه مبارک رمضان را داریم که در فصل بهار است و خود این مسئله عامل کاهش مخاطب خواهد بود.

شیخ‌انصاری ادامه داد: از سوی دیگر زمان‌بندی اکران سال آینده در ماه‌های نخست سال خیلی خوب نیست. بنابراین چاره‌ای نداشتیم جز این که بپذیریم "پالتو شتری" در این زمان روی پرده برود. در عین حال مخاطبان جشنواره فیلم فجر محدود هستند و تماشاگران عمومی نیز خیلی به دنبال موضوع جشنواره و دل‌زدگی از فیلم دیدن نیستند و کم تعداد نخواهند بود که همین کمک می‌کند مخاطب عام بیاید و تماشاگر فیلم در این فصل باشد. اکران و شرایط آن به‌طور کلی همانند هندوانه دربسته‌ای است که نمی‌دانیم درونش چیست، اما تصورمان این است که مخاطب از "پالتو شتری" استقبال خوبی می‌کند.

او در ادامه درباره تغییرات این فیلم نسبت به نسخه نمایش داده شده در جشنواره اظهار کرد: جشنواره محلی است که نظر دیگران در آن مشارکت داده می‌شود. ضمن این که ملاحظات مربوط به سئانس‌ها را نیز در نظر گرفتیم و چند دقیقه از فیلم کم کردیم تا ریتم مناسبی پیدا کند و در استاندارد زمان نود دقیقه قرار گیرد، اما دچار ممیزی نشدیم و حتی شامل درجه‌بندی سنی نیز نشدیم.

این تهیه‌کننده همچنین درباره فعالیت‌های جدید خود عنوان کرد: اگر منابع مالی فراهم باشد و از ما حمایت کنند، قطعاً کار جدیدم را کلید خواهم زد. یک کار جدی است که به‌صرف خنداندن مخاطب را به سالن نمی‌کشاند. کمدی به‌اصطلاح رایج امروز نیست و تفاوت‌های جدی دارد و می‌تواند به‌خوبی مخاطب را راضی نگه دارد. همان‌طور که می‌دانید بنا به شرایط اقتصادی و اجتماعی کار در شرایط امروز سینما سخت شده است و تا تأمین کامل شرایط مالی فعلاً وارد پیش‌تولید نخواهیم شد چرا که افراد به اعتبار تهیه‌کننده پای کار می‌آیند و من نمی‌خواهم به لحاظ مالی پروژه امنیت نداشته باشد. ضمن این که خود شرایط مالی می‌گوید که کار را چطور پیش ببریم. باید دید چه کسانی می‌توانند با شرایط ما در این پروژه همراه باشند. سینما قابل پیش‌بینی نیست. ما تمامی مراحل را با دقت طی می‌کنیم و امیدواریم برای تأمین منابع مالی مشکلی پیش نیاید.

شیخ‌انصاری در خاتمه درباره تأثیر تبلیغات در فضای مجازی بر دیده شدن آثار توضیح داد: مشکلی که در فضای رسانه ایران وجود دارد این است که فعالیت‌ها را نمی‌توان رصد کرد و آمار درستی از آن‌ها وجود ندارد. در خارج شما می‌توانید ببینید که چند نفر تبلیغ شما را دیده‎‌اند و آن را تبلیغ کرده‌اند، درواقع میزان، عمق و رده‌بندی سنی پایش شده‌ای وجود ندارد و آماری که امروز از رسانه‌ها در فضای مجازی داده می‌شود بیشتر ادعاست، اما قطعاً تبلیغ در فضای مجازی در فروش و اطلاع‌رسانی اثرگذار است. کسانی که در این فضا مشغول هستند ادعا می‌کنند که در امر تبلیغات و فروش فیلم مؤثر هستند، این در حالی است که قابلیت تشخیصی بر این ادعا وجود ندارد که بدانیم این تأثیر حیاتی هست یا نه. نکته قابل توجه در این بحث این است که تقریباً تمامی فیلم‌های حال حاضر بخش جدی از سهم تبلیغات خود را به این فضا اختصاص داده‌اند.