سرویس مد و لباس هنرآنلاین: الناز حدیدی طراح لباس، مدرس، عضو شورای سیاست‌گذاری و داور ادوار مختلف جشنواره مد و لباس فجر درباره لزوم توجه به برخی بایدها و نبایدها پیش از انتشار نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: با توجه به آنچه در جلسات پیش از برگزاری جشنواره عنوان شده است، به‌زودی فراخوان این دوره منتشر خواهد شد و علاقه‌مندان تا 24 بهمن‌ماه فرصت خواهند داشت تا آثار خود را در بخش‌های مختلف به دبیرخانه ارسال کنند.

حدیدی با اشاره به اینکه فراخوان این دوره تفاوت چندانی با دیگر دوره‌ها ندارد اذعان داشت: موضوع جشنواره از مدت‌ها پیش با عنوان "فر گلستان" انتخاب‌شده و قرار بر این است که امسال با تکیه‌بر ظرفیت‌های بومی، اقلیمی، جغرافیایی و تاریخی استان گلستان، آثاری را در قالب مجموعه از سوی جامعه طراح دریافت کنیم.

حدیدی ادامه داد: در چنین شرایطی برای داشتن خروجی بهتر باید از داوران بومی مناطق موردنظر برای داوری هر چه‌بهتر و ریزبینانه تر آثار بهره گیریم چرا که این افراد، اشراف بیشتری بر سرمایه‌های این منطقه دارند و از ابعاد گوناگون می‌توانند آثار را مورد توجه و تحلیل قرار دهند.

مدیر مؤسسه طراحان مد با تأکید بر اینکه جشنواره در دوره‌های گذشته نتوانسته آن‌گونه که بایدوشاید نظر تولیدکنندگان و صنعتگران حوزه پوشاک را تأمین کند اذعان داشت: در چنین شرایطی به نظر می‌رسد باید در فضایی مناسب، آثار مفهومی از آثار کاربردی تفکیک شوند تا هم استانداردهای هنری و بصری جشنواره حفظ شود و هم تکلیف تولیدکنندگان برای دریافت آنچه از جشنواره توقع دارند روشن شود.

حدیدی تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که طی ماه‌های اخیر شاهد بودیم آن است که خوشبختانه نه‌تنها با دیرکرد انتشار فراخوان نهمین جشنواره مد و لباس فجر، فعالان این عرصه از حضور و همراهی با این رویداد دلسرد نشدند بلکه مدام پیگیر زمان انتشار فراخوان بودند و در این مدت آثار خود را برای جشنواره امسال به سطح قابل قبولی از آمادگی رسانده‌اند.

عضو شورای سیاست‌گذاری و داور ادوار مختلف جشنواره مد و لباس فجر با تأکید بر لزوم تبلیغات هر چه بیشتر در نهمین دوره جشنواره بیان کرد: امسال برخلاف دیگر سال‌ها فراخوان جشنواره بسیار دیر و نزدیک به زمان برگزاری آن اعلام می‌شود درنتیجه به نظر می‌رسد نقش تبلیغات برای جلب نظر و توجه علاقه‌مندان به حضور در رویداد باید بیش از هر زمان دیگری باشد که البته این تبلیغات در ادامه به جذب مخاطب بیشتر نیز کمک خواهد کرد.

حدیدی افزود: به‌هرروی صحبت از عرصه‌ای در میان است که بخش‌های موضوعی متعدد را شامل می‌شود و با توجه به این میزان از گوناگونی و تنوع در این حوزه لازم است جشنواره مد و لباس فجر در سال‌های دیگر به شکلی متمرکزتر به این حوزه ورود کند و نگاه تخصصی را به‌تمامی بخش‌های منتهی به جریان مد اسلامی و ایرانی وارد سازد.