سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "سبکی" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی داریوش علیزاده از 24 آذرماه ساعت 20:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی کمدی محمدرضا محمدپور، کیوان احمدی، مرتضی مرادی، الناز فرجی و فاضل رفاهی هستند.

داریوش علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "سبکی" گفت: نمایشنامه "سبکی" را حدود یک سال و نیم پیش نوشتم و تمرینات این نمایش را تقریباً از مردادماه سال جاری به صورت جدی آغاز کردیم، تاکنون که به اجرا رسیدیم.

او درباره موضوع و مضمون این نمایش عنوان کرد: "سبکی" درباره رابطه پسری با پدر و پدربزرگ‌اش است و چالش میان آن‌ها، داستان این اثر را پیش می‌برد.

نویسنده و کارگردان نمایش "لرز" که هم‌اکنون در تئاتر هامون روی صحنه است، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "سبکی" یادآور شد: از آنجا که مخاطب در این نمایش شاهد برهه‌ای از زندگی پدر خانواده است، سعی بر آن بوده تا گوشه‌های مهم و مختلف زندگی پدر را نشان دهیم و با فانتزی به همه زوایای زندگی او  نگاه شیرین و کمدی داشته باشیم. هرچند که این نمایش صرفاً کمدی نیست و بخش‌هایی از آن اصلاً کمدی نیست و همچون زندگی روزمره است.

علیزاده با بیان اینکه موسیقی‌های نمایش "سبکی" انتخابی است، درباره طراحی صحنه آن اظهار کرد: طراح صحنه این نمایش، مسعود سقلاطون‌نیاست که در همان ابتدای کار به او گفتم که این نمایش بازیگر محور است و بنابراین تمایل دارم تا در صحنه، آکسسوار خاصی نباشد و طراحی صحنه نیز مینی‌مال و ساده باشد تا تماشاگر به صورت مستقیم با پدر خانواده مواجه شود.

نویسنده و کارگردان نمایش "لیگ قهرمانان، مرحله گروهی" در پایان صحبت‌هایش گفت: گروه نمایش "سبکی" تمرینات مطلوبی داشته است و تاکنون که از هر یک از هنرمندان به منظور مشاوره در اجرای این نمایش دعوت کردیم خوشبختانه با بازخورد مثبت آن‌ها مواجه شدیم. اتفاق خوب برای ما این است تا مخاطبان تئاتر به تماشای این نمایش بنشینند.  

در خلاصه داستان نمایش "سبکی" آمده است: از تولد تا مرگ چشم برهم‌زدنی از مقابل چشمان‌مان می‌گذرد، این نمایش با نگاهی کمدی به مرگ می‌نگرد، شاید نگاهی آرامتر و شیرین‌تر...

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: رها جهانشاهی، مشاور کارگردان: سعید دشتی، دستیارکارگردان: فائزه صفوی، طراح صحنه: مسعود سقلاطون نیا، طراح لباس و پوستر: فرنیا احمدوند و طراح نور: داریوش علیزاده.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.