سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایشگاه "اتُمیزه" به کیوریتوری حمید اسدزاده روز جمعه 22 آذرماه در گالری ایسو آمل گشایش یافت. نمایشگاهی که به نظرم چه برای اهل هنر و چه برای افراد عادی می‌تواند جذابیت داشته باشد.

ایسو و اهالی آن، در این سال‌ها ثابت کرده‌اند که بسیار پر انرژی و بی‌حاشیه به فعالیت هنری خود می‌پردازند. هنرمندانی که انسجام خوبی در کنار هم ایجاد کرده و در کار تیمی و حرفه‌ای خود خبره شده‌اند.

گروه هنری برجاس به تازگی از حضور در دوسالانه هنری استرال درسدن آلمان می‌آیند و با تجاربی جدید، دست به خلق آثاری متفاوت در این نمایشگاه زده است. معمولا حضور در گالری مترادف است با پوششی خاص و رنگ‌آمیزی شده، توام با قدم زدن در مکانی با کلاس، تر و تمیز و خوش رنگ و بو! حال اینکه "اتمیزه" شما را از فضای شیک و لطیف گالری، به فضایی ورای آنچه تصور می‌شد، خواهد برد! استفاده از دالانی تو در تو  با قدمتی ۸۰ ساله در زیر زمین گالری ایسو برای به نمایش درآمدن برخی آثار، بسیار جذاب و خلاقانه است.

آثاری که به محوریت انسان و ذهن او در جهانی پر از رنج و رقابت می‌پردازد. شادی‌هایی که رنگ باخته‌اند و انسان‌هایی از جنس امروز که از درون غمگین‌اند و در بی‌هویتی دست و پا می‌زنند و بیماری جامعه را منجر می‌شوند.

در "اتمیزه"، آثار نقاشی و حجم در کنار نمایش صوت و نور ، با قاب‌های سوخته و تاریکی فضا، سیاهی دیواره‌های قدیمی با سنگ‌های برجسته و آجرهای بیرون زده از دیوار، سقف کوتاهی که برای حرکت تو را خم می‌کند، حتی بوی نم زیرزمین؛ مخاطب را به اعماق تاریخ می‌برد و آنچه از ظلم و بی‌عدالتی بر سر انسان و ذهن او آمده را مرور می‌کند!

بدن‌هایی که به زندان‌های انفرادی هر انسان در جامعه بحران زده امروز بدل شده‌اند و تنها امید، رهایی ذهن است برای پروازی رویایی، فرار از زندان جهل و دست یافتن به حقیقت زندگی، اگر بشود!

دیدن این نمایشگاه را خصوصا به آن دسته از مسئولانی که ممکن است دغدغه خدمت داشته باشند؛ به شدت پیشنهاد می‌کنم.

نمایشگاه اتمیزه تا ۳ دی در گالری ایسو ادامه دارد.