به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه "خواب در مرداب" که اولین نمایشگاه آثار دیوراما در ایران به شمار می‌آید، با حضور جمعی از هنردوستان و علاقه‌مندان به این هنر گشایش یافت. در حاشیه این نمایشگاه مدل‌سازان ضمن تحسین مجموعه‌ آثار دیوراما به ارائه نقطه نظرات و تبادل‌نظر  پرداختند.

گفتنی است؛ دیوراما (Diorama) یا ژرفانما، ساخت ماکت‌هایی سه‌بعدی در اندازه‌های واقعی یا به‌صورت نمونه‌های مینیاتوری است که در هنر امروز، با هدف آموزش و سرگرمی، چشم‌اندازهایی از رویدادهای تاریخی، منظره‌های طبیعی و نماهای شهری را به نمایش می‌گذارند. این آثار، گاه در محفظه‌های شیشه‌ای در موزه‌ها به نمایش درمی‌آیند و گاه در اندازه‌های کوچک‌تر توسط مدل‌سازها و علاقه‌مندان در منازل یا مجموعه‌های شخصی نگه‌داری می‌شوند.

در بیانیه نمایشگاه "خواب در مرداب" آمده است: "تجربیات انسان در زمان شکل می‌گیرد و از طرفی، دگرگونی در پدیده‌ها و تبدیل در صور و طبیعت نیز در بستر زمان است؛ هنرمندان مجموعه "خواب در مرداب" با آگاهی درونی از زمان، در تلاش‌اند تا به بازتعریف رویدادهایی از گذشته بپردازند؛ از این‌رو، مجموعه پیش رو دلالت بر رویدادهایی در گذشته دارد اما بقایای آن در اکنون و آینده همچنان قابل مشاهده است؛ به همین دلیل هم صورتی از رویدادها بر ما نمایان می‌شود که دال بر عدم پایداری اجسام و تأثیر زمان بر آن است.

مسلم علم زاده دانش‌آموخته‌ رشته‌ گرافیک از دانشگاه شاهد، کارشناسی ارشد تصویرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز که فعالیت هنری خود درزمینهٔ گرافیک و تصویرسازی را از سال 1383 آغاز نموده، ماکت‌هایی با محوریت جنگ جهانی دوم (سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم) را در نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی به نمایش گذاشته است. این مجموعه روایتی است از بازمانده‌های جنگ بشر، که طبیعت آنها را در خود یا بخشی از خود، مدفون کرده است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه ساخت مدل و دیوراما از اواخر سال 1395 آغاز کرد.

حسن روح‌الامین دانش‌آموختۀ رشتۀ نقاشی است که فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینۀ تصویرسازی از سال 82 آغاز و 5 نمایشگاه انفرادی تصویرسازی برگزار کرد. اما موازی با تصویرسازی، به علاقۀ خود نیز مشغول بود. او در فاصلۀ سال‌های 95 تاکنون توانسته نمایشگاه‌هایی از هنرش را در آلمان، فرانسه، بلژیک، کانادا، عراق و ایران برگزار کند. در حراج دهم تهران بیشترین نرخ رشد را اثری از او از مجموعۀ عصیان از آن خود کرد.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نگارخانه پردیس باغ‌موزه‌ هنر ایرانی، به نشانی: خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی مراجعه نمایند.