سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آئین افتتاحیه دومین جشنواره ملی مد و لباس "سی‌‌پال" ساعت 15 روز 21 آذرماه با حضور جمع کثیری از فعالان عرصه مد و لباس کشور در مجموعه فرهنگی آسمان زعفرانیه برگزار شد.

پس از سخنرانی سهیلا جبری مدیر مؤسسه هنری "چیا مد" و ریاست جشنواره، خاتون شهبازی دبیر جشنواره و همچنین جمعی دیگر از مدیران مدعو به این مراسم، دومین نمایشگاه آثار برگزیده "سی‌پال" از میان بالغ‌بر چهار هزار اثر رسیده به دبیرخانه افتتاح شد.

این نمایشگاه از 22 تا 29 همین ماه از ساعت 10 تا 19 در مجموعه فرهنگی آسمان زعفرانیه به نشانی خیابان ولیعصر، انتهای خیابان زعفرانیه، بالاتر از شیرکوه، پلاک 47 و 49،  میزبان فعالان و علاقه‌مندان حوزه مد و لباس خواهد بود.

Untitled-1

تأکید بر لزوم ترویج کار گروهی و تخصصی در عرصه هنر صنعت مد و لباس، تأکید بر رویکرد آموزشی تخصصی در حوزه مد و لباس، بهره‌گیری از توان و تخصص داوران جوان در بستر این رویداد، تأکید بر لزوم مطالعه و پژوهش تاریخی و فرهنگی، توجه به نقش رسانه و نشر در توسعه فعالیت‌های مد و لباس کشور، تقدیر از مشارکت حداکثری جوانان، تقدیر از تلاش بی‌وقفه مجموعه "چیامد" در برگزاری هر چه بهتر، موفق‌تر و باشکوه‌تر این رویداد و انتخاب پارچه زربافت به‌عنوان پارچه ایرانی در این دوره از جشنواره با تکیه‌بر رویکرد بهره‌گیری هر چه بیشتر از این ظرفیت ملی ازجمله نکات قابل‌توجه در سخنرانی‌ها بود.

"سی‌پال" تنها جشنواره خصوصی مد در ایران است که هدف اصلی آن، گفتگوی فرهنگ‌ها از طریق مد بوده و موضوع دومین دوره این جشنواره، جاده ابریشم است.

Untitled-2

ایجاد فرصت برای رقابت سالم و ارتقا سطح کیفی آثار طراحان، ایجاد فرصت برای طراحان و تولیدکنندگان نیمه‌حرفه‌ای برای ورود به سطح کلان صنعت، ایجاد فضایی برای آشنایی و همکاری فعلان مد و لباس کشور، ایجاد فرصت برای آموزش‌وپرورش طراحان و هنرمندان، ایجاد فضایی برای آشنایی مردم با طراحان و آثارشان، ایجاد زمینه اثرگذار بر فرهنگ پوشش و مدسازی، ایجاد زمینه مطالعه، تحقیق و پژوهش در حوزه مد و لباس، ایجاد زمینه برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خرد و کلان و ایجاد زمینه برای حضور در عرصه بین‌المللی ازجمله اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی مد و لباس "سی‌پال" عنوان شده است.

آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی مد و لباس "سی‌پال" ساعت 15 روز 29 آذر برگزار و برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند.