سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "چگونه شیر باشیم؟" قصه یک شیر و اردک است که با شجاعت می‌خواهند خودشان باشند. شیری به نام لئونارد که با بقیه شیرها تفاوت دارد. او مهربان است و یک تپه فکر دارد که در آن‌جا به موضوعات مختلف فکر می‌کند و گاهی شعر می‌گوید. او با اردکی به نام ماریان روبه‌رو می‌شود اما به جای این که او را بخورد با کمک او شعرهایش را درست می‌کند. آن دو دوست و هم‌بازی می‌شوند ولی سایر شیرها با خبردار شدن از این موضوع، لئونارد را سرزنش می‌کنند.

نویسنده و تصویرگر این کتاب اد ویر است که توسط رضی هیرمندی ترجمه شده. این اثر در رده‌بندی کتاب "چ" قصه‌های تصویری خردسال و کودک و در مجموعه "قصه‌هایی برای فکر کردن" نشر چشمه قرار می‎گیرد که در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 29هزا تومان به بازار کتاب عرضه شده. این اثر برنده جایزه کتاب اسکار در سال 2019 است.

اد ویر در سال 1973 در لندن به دنیا آمده و در کالج هنر کمبرول تحصیل کرده است. او از سال 1999 برای کودکان کتاب نوشته و تصویرگری کرده و برنده جوایز بسیاری شده است.

چگونه شیر باشیم"صبح به خیر همسایه" قصه تقسیم یک کیک

کتاب "صبح به خیر همسایه" با یک تخم‌مرغ آغاز می‌شود و با درست شدن یک کیک به پایان می‌رسد. موشی تصمیم می‌گیرد املت درست کند ولی تخم‌مرغ ندارد. او سراغ همسایه خود می‌رود تا تخم‌مرغ بگیرد اما توکای سیاه آرد دارد و در نهایت با فکر موش و همراهی توکای سیاه، سنجاقک، موش کور، جوجه تیغی، راکن، مارمولک، خفاش و جغد کیک درست می‌شود.

این کتاب نوشته دیوید کالی نویسنده ایتالیایی- سوئیسی است. او در سال 1972 به دنیا آمده و از سال 2000 شروع به نوشن کتاب برای کودکان کرده است. جوایزی زیادی برده و آثارش به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شده.

تصویرگری کتاب را ماریا دک به عهده داشته که متولد 1989 در لهستان است. او در ورشو و لندن در رشته هنر تحصیل کرده. در تصویرگری به روش‌های سنتی پایبند است و دوست دارد تصویرهایی پر از شادی خلق کند.

"صبح به‌خیر همسایه" در رده‌بندی کتاب "چ" قصه‌های تصویری خردسال و کودک و در مجموعه "قصه‌هایی برای فکر کردن" نشر چشمه قرار می‎گیرد که در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 32هزار تومان با ترجمه رضی هیرمندی به چاپ رسیده است.  

کتاب صبح به خیر همسایه