به گزارش هنرآنلاین، "در همین حوالی" عنوان نخستین نمایشگاه عکس انفرادی علی صوفی است که از 22 آذرماه تا دوم دی‌ماه در گالری آریانا برپا می‌شود.

صوفی در‌این‌باره گفت: من سال‌هاست که عکاسی می‌کنم و تمرکزم را بر روی عکاسی مستند اجتماعی و پرتره گذاشته‌ام و برخلاف برخی از عکاسان که برای گرفتن یک فریم عکس، حرمت سوژه را نادیده می‌گیرند، تلاش می‌کنم بر روی زندگی افراد و ساکنان مناطقی که از آن‌ها عکاسی می‌کنم تأثیر بگذارم.

او افزود: بیش از پنج سال است که به کوره‌های آجرپزی جنوب تهران رفت آمد می‌کنم و از ساکنان این مناطق عکاسی می‌کنم و تاکنون عکس‌های این مجموعه را در هیچ نمایشگاهی به نمایش نگذاشته‌ام.

صوفی ادامه داد: در نمایشگاه "در همین حوالی" مجموعه‌ای از 20 عکس پرتره از کودکانی که در کوره‌های آجرپزی کار و زندگی می‌کنند به نمایش گذاشته‌ام. با توجه به دوستی که میان من و سوژه‌هایم شکل‌گرفته، از هیچ‌یک از سوژه‌هایم نخواسته‌ام که مقابل دوربین من ژست بگیرند، بلکه در هر عکس خواسته‌ام به‌نوعی خود سوژه و زیبایی‌اش را به تصویر بکشم.

به گفته این عکاس در این نمایشگاه 20 عکس سیاه‌وسفید در ابعاد 100 در 70 به نمایش گذاشته شده است و این عکاس قصد دارد تمام عواید فروش این نمایشگاه را برای تأمین هزینه‌های بهداشتی و آموزشی کودکانی که در کوره‌های آجرپزی جنوب شرق تهران زندگی می‌کنند، صرف کند.

علی صوفی نقاش خودآموخته و عکاس متولد 1361 تبریز و دانش‌آموخته رشته عکاسی است. او سال‌هاست که تمرکزش را بر روی عکاسی مستند اجتماعی و تبلیغاتی گذاشته است و تاکنون در بیش از نمایشگاه پنج نمایشگاه گروهی عکس‌هایش را به نمایش گذاشته است.

گالری آریانا در الهیه، مریم شرقی پلاک 9 واقع شده است.