سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مهدی نصراله‌زاده مترجم با بیان این‌که کتاب جدیدی را با عنوان "Bird by Bird" به فارسی "دانه‌به‌دانه، یک‌به‌یک" با عنوان فرعی درس‌هایی چند درباره زندگی و درباره نوشتن، ترجمه کرده‌، به هنرآنلاین گفت: این کتاب که نوشته آن لاموت است توسط نشر بیدگل منتشر خواهد شد.

او با بیان این که آن لاموت در اصل به عنوان رمان‌نویس شناخته می‌شود، افزود: "دانه‌به‌دانه، یک‌به‌یک" آمیزه‌ای از رمان، زندگی‌نامه، خاطره‌نویسی و راهنمانویسی نویسنده آن است و در بین خوانندگان در زبان اصلی بسیار محبوب بوده است. این اثر در حوزه نگارش خلاق تعریف شده و از این جهت کتاب راهنمای نویسندگی محسوب می‌شود.

به گفته این مترجم، نویسنده عملا لابه‌لای درس‌هایی که درباره "نوشتن" داده درباره "زندگی" به‌طور عام و زندگی شخص خودش هم گفته و البته این موضوعات را بسیار داستانی و رمان‌وار نقل کرده است.

نصراله‌زاده که کتاب "نظام آزادی، گذری در تاریخ لیبرالیسم کلاسیک" نوشته جرج همیلتون اسمیت را نیز ترجمه کرده، اظهارداشت: این اثر در حوزه فلسفه سیاسی است و در بخش دانش عمومی نشر بیدگل به چاپ می‌رسد. کتاب شرح موجز و روشنی است از اصول و بنیان‌های لیبرالیسم کلاسیک یا آن چیزی که خود نویسنده از آن به‌ عنوان لیبرالیسم جان لاکی تعبیر می‌کند و دیگران به آن لیبرالیسم قرن نوزدهمی هم می‌گویند.

او  با بیان این که چاپ چهارم کتاب "ذهن و بازار" اثر جری مولر تا یک ماه دیگر تجدید چاپ می‌شود، ادامه داد: چاپ سوم کتاب "تاریخ‌های تئاتر" هم در اواسط زمستان نشر می‌یابد. "جهان چگونه مدرن شد؟" نوشته استیون گرین‌بلت نیز با چاپ سوم به نمایشگاه کتاب سال آینده می‌آید.