سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده و مجری طرح سینما و تلویزیون در فصل ششم سریال "پایتخت" در مقام بازیگر به ایفای نقش می‌پردازد.

سیدزاده که پیش از این در مقام تهیه‌کننده با سیروس مقدم کارگردان و محسن تنابنده بازیگر سریال "پایتخت" در مجموعه تلویزیونی "پیامک از دیار باقی" همکاری کرده است، در "پایتخت 6"  نقش یک نماینده مجلس را بازی می‌کند که زندگى ساده و شرافتمندانه‌اى دارد و از آلودگی‌های سیاسی به دور است.

سیدزاده تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون "مادر قلب ‌اتمی" و "شماره 17 سهیلا " است. او دو فیلم "ریست" به کارگردانی محمدرضا لطفی و "تدفین" ساخته محمد تنابنده را در مراحل پایانی تولید دارد که امیدوار است در جشنواره فیلم فجر امسال نمایش داده شوند.

فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی "پایتخت 6" به کارگردانی مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری از هفته پیش آغاز شد و قرار است در نوروز 1399 روی آنتن برود. تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهرانفر، بهرام افشاری، هومن حاجی عبداللهی، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی نقش‌های خود در فصل‌های قبلی "پایتخت" را تکرار می‌کنند.

"پایتخت 6" قرار بود سال گذشته تولید شود که با فوت ناگهانی خشایار الوند نویسنده مجموعه در آخرین روزهای اسفند، تولید آن به تعویق افتاد. اکنون نگارش فیلمنامه سریال را تنابنده به‌عنوان سرپرست و آرش عباسی در مقام نویسنده بر عهده دارند.