سرویس موسیقی هنرآنلاین: این مراسم با حضور جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف  هنری در هتل لاله تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن تبریک تولد این هنرمندان گفت: خیلی‌ها معتقدند به دلیل شرایط حاکم بر جامعه نباید تولدها برگزار شود، اما به هر حال اتفاقاتی افتاده و همچنین آذرماهی‌ها چه گناهی کردند که جشن‌شان به دلایلی برگزار نشود. من فکر می‌کنم که همه ما و هنرمندان عزیز با مردم اعلام همدردی کردیم اما در هر حال مؤسسه هنرمندان پیشکسوت 7 سال است که در هیچ لحظه‌ای برای امید دادن و مسائل مهربانی و عاطفی متوقف نشده است که آن هم به دلیل شأن شما است.

او ادامه داد: متأسفانه روز گذشته مطلبی را از اینترنت درآورده و متوجه شدیم که بودجه ما نسبت به سال گذشته کم شده است. فکر می‌کنم که کمترین هزینه‌ها در این مؤسسه انجام می‌شود و این خیلی کم لطفی است که با این بودجه‌بندی، سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تکریم اهالی پیشکسوت کاهش بودجه داشته باشد. به هر حال امیدواریم وزیر ارشاد و همچنین جناب آقای نوبخت که همیشه حامی این مؤسسه بودند، در مورد این قضیه تجدیدنظر کنند و حداقل این است که اگر قرار است اتفاقاتی رخ دهد، نسبت به سال گذشته کمتر نباشد.

وی افزود: موضوع معافیت مالیاتی موضوع روز جامعه است که در رأس آن معافیت مالیاتی هنرمندان است که به نظر می‌آید که دکتر نوبخت تصمیم به جایی گرفتند، از گذشته موضوع معافیت مالیاتی هنرمندان وجود داشت اما فکر می‌کنم به دلیل اینکه یک حرکت ناگهانی ضرب العجلی اتفاق افتاد، آقای نوبخت خواستند که تصمیم عجولانه‌ای گرفته نشود.

او تاکید کرد: هنرمندان عزیز به هر حال مالیات‌شان را پرداخت می‌کنند اما اینکه کار هنری انجام دهند و مالیات پرداخت کنند، درست نیست چرا که واقعاً درآمدی ندارند که بخواهند مالیات پرداخت کنند. متأسفانه هنرمندان را با تعداد اندک افرادی که درآمد آنچنانی دارند گره می‌زنند و خواستار این هستند که معافیت مالیاتی هنرمندان انجام نشود. اما آقای نوبخت با شناخت کامل از فضای فرهنگ و هنر این تصمیم را گرفته و فکر می‌کنم ما نیز در این موضوع موافق او هستیم.

عظیمی همچنین گفت: ما یک نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی برگزار کردیم که بسیار هم پرشور برگزار شد و جا دارد از تمام پیشکسوتان تشکر کنم اما متأسفانه اوضاع بازار مساعد نیست و این نمایشگاه باید فروش می‌داشت اما نتوانستیم فروش آنچنانی داشته باشیم و این موضوع نشان می‌دهد که در حوزه فرهنگ و هنر درآمد آنچنانی وجود ندارد. به هر حال ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و اگر هنرمندی درآمد بالایی دارد، باید مالیات بپردازد اما یک سطح درآمدی معقولی قرار بگیرد و از آن سطح درآمد مالیات پرداخت کنند.

او در پایان هم گفت: درباره مسئله ادغام مؤسسات هم باید بگویم که متأسفانه هنوز خودمان هم نمی‌دانیم که موضوع مؤسسه به کجا رسیده اما امیدواریم هر تصمیمی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته می‌شود، به نفع هنرمندان عزیز پیشکسوت باشد.

در این مراسم تولد اسداله یکتا، هرمز سیرتی، وارطان ساهاکیان، علی‌اکبر صادقی، پری زنگنه، آزیتا لاچینی، شمسی فضل‌الهی، محمود حاج محمدی، مرتضی یوسف دوست، اسماعیل آذر، اسماعیل خلج، ابوالفضل صادقی‌نژاد، قاسم فرجی، مظفر طاهری، زهره بزرگ مهری، منیژه آرمین، ایرج صغیری و... برگزار شد.