به گزارش هنرآنلاین، نمایش "دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد" با کارگردانی هادی مرزبان از اوایل اسفند ماه در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

مرزبان از مدت‌ها پیش قصد داشت این نمایش را اجرا کند و در مقطعی، تمرین آن را با بازی زنده‌یاد جمشید مشایخی آغاز کرد اما به دلایلی، تمرین نمایش متوقف شد و حال بعد از سال‌ها انتظار، بار دیگر پرونده این نمایش برای این هنرمند تئاتر باز شده است.

نمایش"دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد" که ماجرایی عاشقانه و سیاسی دارد، بر اساس داستانی به همین نام نوشته شهرام رحیمیان به صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: "اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای 1332از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد مصدق انجام دهد که صد البته با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل می‌شود و هر بار با مقاومت دکتر نون رو به رو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و  جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود ..."

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اجرای این نمایش از هفته اول اسفند ماه در تالار وحدت آغاز می‌شود.

 

اجرای نمایش "پرواز عمود..." در تماشاخانه سپند

نمایش "پرواز عمود کبوتر دریایی دودی برفراز آب‌های سرد و معتدل اقیانوس اطلس" به نویسندگی پویا پیرحسینلو و کارگردانی سیماشیبانی از ۱۳ دی ماه ۹۸ به مدت یک ماه در سالن سپند اجرا خواهد شد.

این اثر که پیش از این در سال ۹۵ در پروژه مرکز مطالعاتی قشقایی به مدت ۷ شب اجرا شد، عنوان یکی از پرفروش‌ترین اجراها را به خود اختصاص داد و در همان سال در دوره سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر در بخش ایده‌پردازی و فضاسازی کاندیدای  بهترین اثر در بخش دیگرگونه‌های اجرا شد.

 

"اردک زرنگ" و"لانگولیو" در خانه فرهنگ فدک روی صحنه رفت

نمایش‌های "اردک زرنگ" و" لانگولیو" ویژه کودکان تا 30 آذر در خانه فرهنگ فدک به اجرا در می‌آید.

نمایش"اردک زرنگ" نوشته سیدمهدی فرجامی به کارگرانی حسین خمسه و آزیتا افشار، داستان حیوانات جنگل که هر کدام از یک قصه آمدند و مهمان آخری که خیلی شیطونِ هم از تخم مرغ بزرگی بیرون می‌آید را دنبال می‌کند.

همچنین "لانگولیو" نمایش دیگری به نویسندگی کیومرث قنبری آذروکارگردانی حمید ندیمی است که ماجرای یک پسرچه شیطون را که دوست داره ملوان بشه و از مدرسه و سواد آموزی بیزاره را برای کودکان روایت می‌کند.

دو نمایش "اردک زرنگ" و "لانگولیو" صبح‌ها ویژه مهدهای کودک، مدارس و عصرها ساعت 18:30 ویژه کودکان به همراه خانواده به روی صحنه می‌رود.

خانه فرهنگ فدک به نشانی میدان رسالت، خ شهیدمدنی، کوچه فدک، پارک فدک است. شماره تلفن 77813002 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.