به گزارش هنرآنلاین، محمد شریفی‌مقدم در نشست مشترک محمد با احمدحسین فتایی مدیرکل و معاونین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در سطح جامعه، اظهار کرد: یکی‌از مشکلات کاری شهرداری‌های کشور عدم توجه کافی به مبحث فرهنگ و فرهنگ‌سازی است.

وی با ذکر این مطلب که فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی می‌توان زمینه‌های مشارکت و همکاری شهروندان را در مباحثی چون جمع‌آوری و تفکیک زباله، مواظبت از مبلمان شهری و یا استفاده صحیح از ناوگان حمل و نقل عمومی را فراهم کرد، اضافه کرد: دستورالعمل اجرایی شهر خلاق فرهنگی و هنری به شهرداری ابلاغ شده که اجرای آن را به سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی واگذار نموده‌ایم و در این راستا این سازمان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند طرح‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهند.

شریفی‌مقدم در پاسخ به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در زمینه توسعه همکاری‌های فرهنگی و هنری، ادامه داد: مدیریت شهری و به تبع سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد برای هرگونه تعامل با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی فرهنگ در استان آمادگی کامل دارند.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به این‌که در مورد ایجاد گذر فرهنگی و هنری مکان خاصی را در نزدیکی میدان گپ در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این مکان استانداردها و خصوصیات لازم را جهت اجرای این طرح دارا بوده و همچنین توسعه سینمای روباز پارک شریعتی و همچنین تأسیس سینمای روباز زیباکنار از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری است.

وی گفت: به‌دنبال ایجاد تحولات اساسی در رویکردهای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هستیم و در گام اول تصمیم به گزینش یک هیئت مدیره تخصصی داریم.

گفتنی است، ساماندهی قطعه هنرمندان در آرامستان صالحین، استفاده از ظرفیت هنرمندان استان در ساخت تندیس میادین و معابر شهر و تلاش در جهت اجرای موفق طرح پایتخت کتاب از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.