سرویس سینمایی هنرآنلاین: هلن میرن بازیگر فوریه آینده در جشنواره فیلم برلین جایزه خرس طلای افتخاری یک عمر دستاورد را دریافت خواهد کرد.

بازیگر کهنه‌کار بریتانیایی که برای ایفای نقش الیزابت دوم ملکه بریتانیا در فیلم "ملکه" (2006) برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد، همچنین در جشنواره برلین 2020 موضوع یک بخش یادبود می‌شود که با نمایش تعدادی از معروف‌ترین فیلم‌های او ازجمله "آشپز، دزد، همسرش و عاشق او" و "ایستگاه آخر" همراه است.

به گزارش ورایتی، ماریته ریسنبیک مدیر اجرایی جدید جشنواره فیلم برلین دراین‌باره گفت: هلن میرن شخصیتی پرقدرت است که نقش‌آفرینی‌های قوی‌اش همیشه چشمگیر هستند. او با تفسیر خود از شخصیت‌های پیچیده به‌دفعات ما را شگفت‌زده کرده است. چه شخصیت کریس در فیلم "دختران روی تقویم" یا ملکه الیزابت دوم در "ملکه"، نقش‌آفرینی‌های او نمونه‌ای از زنان قوی است، و باعث افتخار ما است که جایزه خرس طلای افتخاری یک عمر دستاورد را به او اعطاء می‌کنیم.

میرن این جایزه را 27 فوریه 2020 (هشتم اسفند) در مراسمی که با نمایش فیلم "ملکه" همراه است، دریافت می‌کند.

میرن 74 ساله که در لندن به دنیا آمده است، برای "ایستگاه آخر" (2009) نیز نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شد و برای فیلم‌های "جنون شاه جرج" (1994) و "گاسفورد پارک" (2001) در بخش اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شانس دریافت جایزه را داشت.

او یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب، چهار جایزه ‌امی، دو جایزه جشنواره فیلم کن و یک جایزه جشنواره فیلم ونیز را هم در کارنامه دارد و برای بازی در ملکه الیزابت در نمایش "تماشاگر" (2015) برنده جایزه تونی بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک نمایش شد. او یک جایزه اولیویر نیز دریافت کرده است و یکی از جوان‌ترین کسانی بود که به کمپانی رویال شکسپیر پیوست.

اولین حضور مهم میرن در سینما بازی در نقش کورا یک مدل نقاشی در فیلم کمدی "عصر رضایت" (1969) به کارگردانی مایکل پوئل بود. او با بازی در فیلم گانگستری "جمعه خوب طولانی" (1980) به کارگردانی جان مکنزی به شهرت زیادی دست پیدا کرد.

میرن به‌تازگی در سریال "کاترین کبیر" تولید شبکه‌های اچ‌بی‌او و اسکای نقش ملکه توطئه‌گر روسیه را بازی کرد. به‌جز این، او فیلم "دروغ‌گوی خوب" را نیز روی پرده دارد که در آن با ایان مک‌کلن همبازی است. میرن در "سریع و خشمگین 9" که سال آینده اکران می‌شود نیز مقابل دوربین رفته است.

میرن از 1997 همسر تیلور هکفورد کارگردان سینما است.

هفتادمین جشنواره فیلم برلین 20 فوریه تا 1 مارس 2020 (1 تا 11 اسفند) برگزار می‌شود.

دوره قبلی جشنواره فیلم برلین آخرین سال حضور دیتر کاسلیک مدیر جشنواره بعد از حدود 18 سال فعالیت در این سمت بود. او جای خود را به ماریت ریسنبیک مدیر اجرایی و کارلو شاتریان مدیر هنری جشنواره داد.