به گزارش هنرآنلاین، افشین تحفه‌گر با اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح پاییزه کتاب در راستای حمایت از کتاب‌خوانی در سراسر کشور برگزار شد. در این طرح، استان خراسان رضوی با استقبال بی‌نظیری روبه رو شد و با فروش بیش از  ۵۷ هزار عنوان کتاب با مبلغ بیش از ۱۶ میلیارد ریال پرفروش‌ترین استان کشور شد.

وی گفت: همچنین پردیس کتاب مشهد به عنوان دومین کتاب‌فروشی در سطح کشور معرفی شد.

تحفه‌گر با بیان این‌که آبان، ماه آشتی خراسانی‌ها با کتاب بود، بیان کرد: امسال در حالی هشتمین ماه سال را پشت سر می‌گذاریم که به نظر می‌رسد کتاب جای خود را در سبد خانوارهای خراسانی باز کرده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و برنامه‌های جنبی این نمایشگاه گفت: همزمان با هفته کتاب ۲۲۰ عنوان رویداد در استان برگزار و از دست‌اندرکاران حوزه کتاب تجلیل به عمل آمد، اهداء کتاب به مناطق محروم و کتابخانه‌های مدارس از جمله برنامه‌های این هفته بود.

معاون فرهنگی و رسانه ارشاد خراسان رضوی، افزود: به نظر می‌رسد با کسب رتبه در طرح پاییزه کتاب کشور و معرفی پردیس کتاب مشهد به عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی از نظر تعداد و فروش و در نهایت خرید قریب به ۱۰ میلیارد تومان کتاب توسط مردم دوستدار کتاب، آشتی مردم با کتاب آغاز شده است.