سرویس تجسمی هنرآنلاین: غلامحسین امیرخانی، رییس انجمن خوشنویسان ایران درباره معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: یک سری از افراد از طریق آثار هنری تجارت می‌کنند یا دارای برندهای خاص هستند که درآمدهای آنچنانی دارند ولی ما نباید بگوییم این موضوع شامل حال همه هنرمندان است و در وضعیت فعلی مالیات نباید به همه هنرمندان تعلق گیرد.

امیرخانی افزود: مالیات باید به کسانی تعلق گیرد که درآمدهای بالایی از طریق آثار هنری دارند نه هنرمندانی که توان مالی ندارند و به حق و حقوق خودشان نمی‌رسند. ما نباید کل جامعه هنری را با افرادی که درآمدهای آنچنانی دارند، مقایسه کنیم.

رییس انجمن خوشنویسان در ادامه تاکید کرد: بیشتر هنرمندان نمی‌توانند مالیات بدهند زیرا درآمد خوبی از طریق هنر ندارند در نتیجه معافیت مالیاتی گام کوچکی در حفظ آرامش و ادامه فعالیت‌های آن‌ها است. هنرمندان باید بتوانند به راحتی فعالیت کنند و اگر مالیات به آن‌ها تعلق گیرد کم کم از عرصه هنر کناره‌گیری می‌کنند.

غلامحسین امیرخانی در ادامه بیان کرد: همه ما می‌دانیم هنرمندان مهجور واقع شده‌اند و باید کاری کنیم همه هنرمندان به حق واقعی خود برسند. البته باید در نظر داشته باشیم که معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری معایب و مزایایی دارد؛ ولی مهم این است که هنرمندان دلسرد نشوند و به فعالیت هنری خود ادامه دهند.

رییس انجمن خوشنویسان در پایان گفت: اگر همه جوانب به درستی مورد بررسی قرار گیرد به جواب درست می‌رسیم؛ اما مهم این است که هنرمندان را به جایگاه واقعی‌شان برسانیم.