به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، پنجمین "عصر کتاب استانی" با تجلیل از دو تن از مفاخر فرهنگ و ادب اردبیل، محمدرضا بایرامی نویسنده و داستان‌نویس و  بیوک جامعی نویسنده و پژوهشگر چهارشنبه 13 آذرماه در اردبیل برگزار می‌شود.

محمدرضا بایرامی نویسنده معاصر ایرانی متولد ۱۳۴۰ در اردبیل است. او با کتاب "کوه مرا صدا زد" از قصه‌های سبلان، توانست جایزه خرس طلایی، جایزه کبرای آبی سوییس و نیز جایزه کتاب سال سوییس و برای نگارش رمان لم‌یزرع، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را کسب کند. از دیگر آثار او می‌توان به "گرگ‌ها از برف‌ها نمی‌ترسند"، "آتش به‌اختیار"، "مردگان باغ سبز"، "فصل درو کردن خرمن"، "سنگ سلام"، "فصل پنجم: سکوت" و...اشاره کرد.

بیوک جامعی در سال ۱۳۲۴ در محله طوی اردبیل در خانواده‌ای مذهبی و فرهنگی به دنیا آمد. او از چهره‌های فرهنگی استان اردبیل است که نزدیک به نیم قرن فعالیت در حوزه فرهنگی این استان دارد. "سورها و سوگ‌ها" نوشته این محقق فرهنگ عامه اردبیل است که شامل ۴۰ عنوان از سنت‌ها و آیین‌های این استان است. جامعی به‌عنوان یکی از منابع و مراجع آگاه به حوزه فرهنگ و آداب محلی، بومی و فولکلور اردبیل  شناخته می‌شود  و "نگاهی به آثار و ابنیه تاریخی اردبیل" از دیگر آثار اوست.

سلسله برنامه‌های عصر کتاب استانی در راستای برنامه‌های سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تحقق شعار ایران فقط تهران نیست و توجه موسسه خانه کتاب به اهالی قلم، مفاخر و ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها برگزار می‌شود. موسسه خانه کتاب پیش از این در برنامه‌های عصر کتاب استانی از اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علیرحم شایان، محمودرضا اکرامی‌فر، زنده‌یاد حاج داراب بدخشان، احمد عضدی، حسین مسرت، بهروز عزبدفتری، خلیل سلطان القرایی و حسین دوستی تجلیل کرده است.

آیین بزرگ‌داشت محمدرضا بایرامی و  بیوک جامعی، ساعت 17:30 در اردبیل، میدان بسیج، دانشگاه آزاد اسلامی،  سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی برگزار می‌شود.