سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آئین افتتاحیه دومین جشنواره ملی مد و لباس "سی‌‌پال" ساعت 15 روز 21 آذرماه برگزار می‌شود و این رویداد از 22 تا 29 همین ماه از ساعت 10 تا 19 در مجموعه فرهنگی آسمان زعفرانیه به نشانی خیابان ولیعصر، انتهای خیابان زعفرانیه، بالاتر از شیرکوه، پلاک 47 و 49،  میزبان فعالان و علاقه‌مندان حوزه مد و لباس خواهد بود.

"سی‌پال" تنها جشنواره خصوصی مد در ایران است که هدف اصلی آن، گفتگوی فرهنگ‌ها از طریق مد است. موضوع دومین دوره این جشنواره، جاده ابریشم است و از زمان اعلام فراخوان تاکنون، هنرمندان بسیاری در بخش‌های طراحی لباس، زیورآلات، اکسسوری، عکاسی مد، مدنویسی، پارچه سازی و مد پایدار حضور به هم رسانده‌اند.

جشنواره "سی ‌پال" طی دو دوره متمادی به همت مؤسسه هنری "چیا مد" برگزارشده و سهیلا جبری و خاتون شهبازی به ترتیب مدیریت و دبیری این جشنواره را بر عهده داشته‌اند.

ایجاد فرصت برای رقابت سالم و ارتقا سطح کیفی آثار طراحان، ایجاد فرصت برای طراحان و تولیدکنندگان نیمه‌حرفه‌ای برای ورود به سطح کلان صنعت، ایجاد فضایی برای آشنایی و همکاری فعلان مد و لباس کشور، ایجاد فرصت برای آموزش‌وپرورش طراحان و هنرمندان، ایجاد فضایی برای آشنایی مردم با طراحان و آثارشان، ایجاد زمینه اثرگذار بر فرهنگ پوشش و مدسازی، ایجاد زمینه مطالعه، تحقیق و پژوهش در حوزه مد و لباس، ایجاد زمینه برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خرد و کلان و ایجاد زمینه برای حضور در عرصه بین‌المللی ازجمله اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی مد و لباس "سی‌‌پال" عنوان شده است.

آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی مد و لباس "سی‌پال"، 29 آذر ساعت 15 برگزار و برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند.

در معرفی این رویداد آمده است:

"سی پال، سی رشته به هم تنیده هنر دستی ایرانی است که همچون سی مرغ افسانه‌ای عطار دل به راه می‌سپارند و هفت وادی عشق از سر می‌گذراند تا سیمرغ شوند. سی پال در هر سفر خود دل به دل همراهان خویش می‌سپارد تا سوغاتش هنر دستان هنرمندان این مرزوبوم باشد."