به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، رضا کمالی زرکانی در نشست کمیته فرهنگی نمایشگاه دفاع مقدس گفت: این برنامه با مشارکت موسسه نمایشگاه‌های کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه امام سجاد (ع) استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

وی به تعداد ناشران در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با موسسه نمایشگاه‌های کتاب کشور، ۱۵۰ ناشر تخصصی حوزه دفاع مقدس حضور خواهند داشت که این نمایشگاه در نوع خود برای اولین بار در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به معرفی برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه پرداخت و بیان کرد: با توجه به حضور اقشار مختلف و به ویژه خانواده‌ها، کودکان و دانش آموزان برنامه‌های متنوع فرهنگی – هنری با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شده است.

کمالی زرکانی اضافه کرد: از جمله مهمترین برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، اجرای تئاتر خیابانی در مجموعه نمایشگاه، مسابقه نقاشی روایتگری جنگ، پخش فیلم‌های مستند و کوتاه جنگ و دفاع مقدس، نمایشگاه عفاف و حجاب و مهدویت، شب شعر و خاطره‌گویی رزمندگان، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس استان و ... است.

وی به رویکرد فرهنگی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و گام دوم رهبری باشد.