به گزارش هنرآنلاین، براساس خبر رسیده، کتاب "اسرارخانه‌ نفرین شده" جلد اول از مجموعه‌ای در ژانر ترس و وحشت با عنوان "بازگشت دراکولا" است که به نویسندگی بهروز واثقی توسط انتشارات سین منتشر شده. محمد آژیرنیار، تصویرسازی و طراحی جلد این کتاب را برعهده داشته است.

در توضیح این خبر آمده است: "نویسنده در این کتاب به خوبی توانسته دنیای ذهنی نوجوانان، بحران‌ها، تنش‌های ذهنی و روانی نوجوانان به ویژه در ارتباط با شناسایی خود و مدیریت روابط با دیگران را موشکافی کرده و ترس‌ها، هراس‌ها و نگرانی‌های آنان را مورد واکاوی قرار دهد".

بابک که شخصیت اصلی کتاب خانه‌ نفرین شده و مجموعه دراکولاست، نمادی از تمام نوجوانانی است که به خاطر خلقیات و یا ظاهر متفاوت‌شان ارتباط خیلی قدرتمند و موثری با دیگران ندارند و از سوی خانواده و اطرافیان خود به درستی درک نمی‌شوند. بابک نوجوانی است که مثل دیگر نوجوانان دوست دارد خود را به دیگران ثابت کرده و برتری‌ها و شایستگی‌های خود را به اثبات برساند. اگرچه خامی، کم تجربگی و البته عدم توانایی صحیح در کنترل هیجانات، او را در این مسیر با دردسرها و مشکلات مختلفی مواجه می‌سازد.

داستان کتاب، از نثری روان و جذاب برخوردار است که با تصویرسازی‌های متعدد و هنرمندانه به مخاطب در ذهنیت‌سازی و تخیل فضای داستانی کمک می‌کند. نوع شخصیت‌پردازی‌ها نیز به گونه‌ای صورت گرفته که مخاطب بتواند با شخصیت‌های داستان به ویژه بابک همذات‌پنداری کرده و بخشی از دغدغه‌ها و روحیات خود را در آن‌ها بیابد.

اگرچه دراکولا شخصیتی تخیلی و غیر ایرانی است، در داستان‌های مجموعه بازگشت دراکولا، نویسنده تصویر و مختصات جدیدی از این موجود خیالی ارایه می‌دهد و با تلفیق داستانی این شخصیت‌ با موجودات و جادوگران خیالی ایران باستان مثل آل‌ها، عفریته‌ها، مردخوارها و ... و بردن مخاطب به سرزمین خیالی جادُوان، سبک جدیدی از فضاسازی ترسناک و تخیلی را با بهره‌گیری از شخصیت‌های تخیلی ایرانی و غیر ایرانی ارایه می‌دهد.

نکته مهم و برجسته دیگری که در ارتباط با این مجموعه می‌توان به آن اشاره کرد این است که نویسنده به خوبی از مسیر ایجاد تعلیق‌ها و تصویرسازی‌‌های جذاب داستانی، توانسته ترس و هیجان را به مخاطب القا کند اما از تشریح و ارایه هرگونه صحنه و اتفاق خشونت‌آمیز و غیر اخلاقی خودداری کرده است. در واقع شما با خواندن این داستان ضمن تجربه هراس و هیجان یک داستان در ژانر وحشت، نه تنها با خشونت افسار گسیخته و هنجار شکن مواجه نمی‌شوید، بلکه در می‌یابید که نویسنده تلاش کرده در پس هیجانات داستانی، مخاطب را با والاترین ارزش‌های انسانی- ایرانی آشنا سازد و به او یادآور شود که حتی در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط نیز می‌تواند با تفکر صحیح و عملکرد درست به نتیجه‌ مطلوب دست یافت.

بهروز واثقی نویسنده مجموعه "بازگشت دراکولا"، از جمله نویسندگان پرکار حوزه کودک و نوجوان است که تاکنون بیش از 120 عنوان کتاب داستانی را با انتشاراتی‌های مختلف به چاپ رسانده است. در کارنامه این نویسنده کارهای سینمایی و تلویزیونی متعددی مثل نویسندگی فیلم‌نامه اولین فیلم رئال - انیمیشن ایران با نام "مبارک" و نویسندگی برنامه طنز خنده‌بازار نیز دیده می‌شود.

چهار جلد دیگر این مجموعه، مرحله دریافت مجوز و چاپ را سپری می‌‌کنند.