سرویس سینمایی هنرآنلاین: مسعود حاتمی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: قرار است با سرمایه‌گذاری پلتفرم "سکانس" یک مجموعه ده تایی از فیلم‌های کوتاه را تهیه کنم که فراخوان این کار هفته گذشته منتشر شد.

این کارگردان ادامه داد: "سکانس" یک پلتفرم فروش فیلم در فضای مجازی است که بحث درآمدزایی و معرفی فیلم کوتاه به مخاطب عام را در دستور کار خود قرار داده است. درآمدزایی به معنای این نیست که به کیفیت کار توجه نداشته باشیم. ما در این مجموعه از افراد شناخته‌شده‌ای فیلمنامه دریافت می‌کنیم و سطح کار بالاست. برخورد در این فضا همیشه تخصصی است. درواقع برخورد جشنواره‌ای اولویت اول ما نیست و بیشتر برای جذب مخاطب عمومی که خیلی شناختی روی فیلم کوتاه ندارد در تلاش هستیم. جذابیت این فضا برای مردم است و علاوه بر آن بازگشت سرمایه را هم در نظر داریم. با توجه به نبود چرخه اقتصادی فیلم کوتاه در تلاش هستیم در گام اول این هزینه برگردد و در گام بعدی بتوانیم آثار بیشتری تولید کنیم.

حاتمی همچنین اظهار کرد: در این مجموعه تنوع ژانر را هم در نظر گرفتیم و از ژانر خاصی حمایت نمی‌کنیم. تنها با توجه به سقف بودجه‌ای که داریم نمی‌توانیم از آثار انیمیشن حمایت کنیم، اما در تمام فضاهای موجود این امکان را فراهم می‌کنیم. آنچه برای ما اهمیت دارد جذابیت فیلمنامه در درجه نخست است و بعد علاقه‌مندیم فیلمسازان با توجه به بودجه‌ای که در اختیارشان قرار می‌گیرد بتوانند از چهره‌های شناخته‌شده که به‌نوعی در بحث تبلیغات ویترین آثار هستند و می‌توانند مخاطب را به سمت خود جذب کنند بهره بگیرند.

حاتمی که فیلم "موریانه" با بازی مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها را آماده نمایش دارد درباره این فیلم بیان کرد: "موریانه" تاکنون در چند جشنواره حضور یافته و جوایزی دریافت کرده است. از آنجا که پخش‌کننده فیلم به‌تازگی تغییر کرده و پوریا موسوی پخش‌کننده جدید فیلم است، روی این موضوع تمرکزمان را بیشتر کرده‌ایم. ضمن این که امیدوارم بتوانم بهار سال آینده این فیلم را در گروه هنر و تجربه اکران کنم.

"موریانه" که در پنج روز ساخته شده، روایتی است از زندگی یک زن و مرد که به شکلی بداهه در مقابل دوربین قرار گرفته‌اند.