سرویس موسیقی هنرآنلاین: دومین دوره جشنواره موسیقی دانشجویی صبا در دو بخش رقابتی و غیررقابتی به دبیری پوریا رمضانیان به سرپرستی دانشگاه هنر تهران و همکاری بنیاد رودکی و انجمن موسیقی در حال برگزاری است.

سومین روز از دومین دوره جشنواره موسیقی صبا روز سه‌شنبه پنجم آذرماه و با حضور جمعی از دانشجویان و علاقه‌مندان به موسیقی در تالار رودکی تهران برگزار شد.

جشنواره موسیقی دانشگاه صبا در سومین از برگزاری خود از ساعت 17 در تالار رودکی با بخش رقابتی آنسامبل‌ موسیقی کلاسیک غربی آغاز شد. در این روز شش گروه در مقابل هیئت داوران متشکل از رافائل میناسکانیان، ربکا آشوقیان، سهراب کاشف، و ایمان فخر به رقابت با یکدیگر پرداختند. رضا ناژفر و داور مدعو از اتریش نیز به دلیل کسالت نتوانستند در ژوری حاضر شوند.

در ابتدا تریو کُدا به سرپرستی سپیده سجادی با تشویق حضار به روی صحنه آمد و تریو کارل ماریا فُن وِبِر برای فلوت، ویولنسل و پیانو را اجرا کردند. سپس شاهد اجرای تریو دیاکو به سرپرستی محمدجواد بهرامی و پس از آن نیز تریو آسای به سرپرستی مهتاب جعفرزاده بودیم. گروه اول تریو بتهوون برای کلارینت، پیانو، و ویولنسل و آنسامبل دوم تریو اپوس ۱۲۰ اثر گابریل فوره آهنگساز فرانسوی را اجرا کردند،

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به اجرای سه کوارتت رسید. کوارتت نوسکا کوارتت دیسُنانسِ هایدن را نواختند، که سرپرست این گروه پگاه فاضلی بود. سپس کوارتت سیرن به سرپرستی فرامرز عباسی اجرایی از کوارتت دو مینور، اپوس ۱۸ اثر بتهوون ارائه کردند، و سرانجام کوارتت فِرما به سرپرستی کیمیا کریمیان نیز کوارتتی از موتزارت نواختند.

آتش تقی‌پور بازیگر سینما و تلویزیون ازجمله مهمانان روز سوم جشنواره موسیقی صبا بود.

برنامه روز چهارم

چهارمین روز جشنواره موسیقی صبا از ساعت 13:30 روز چهارشنبه ششم آذرماه در بخش جنبی با مروری بر آثار محمدرضا درویشی با سخنرانی بهزاد عبدی، بابک خضرائی، و کاوه میرحسینی در دانشکده موسیقی (کرج) آغاز خواهد شد.

برنامه‌ی بعد کنسرت کوارتت هارمونیا از کشور ارمنستان با حضور یانا داریان و آرام تالالیان بود که متأسفانه به دلیل مشکلاتی و عدم توانایی هنرمندان در حضورشان در ایران لغو شد.

دومین دوره جشنواره‌ موسیقی صبا در نیمه اول آذرماه در دو بخش رقابتی و غیررقابتی به دبیری پوریا رمضانیان به سرپرستی دانشگاه هنر تهران و همکاری بنیاد رودکی و انجمن موسیقی در حال برگزاری است. سالن‌های مجموعه‌ بنیاد رودکی، حوزه‌ هنری، موزه ‌موسیقی، و سالن پژوهشکده‌ دانشگاه هنر و آمفی‌تئاتر دانشکده‌ موسیقی دانشگاه هنر میزبان جشنواره‌ موسیقی صبا هستند.

بخش رقابتی این جشنواره، محورهای گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک غربی، گروه‌نوازی موسیقی ایرانی و پژوهش را شامل می‌شود. بخش غیررقابتی با برگزاری مستر کلاس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی و مروری بر آثار و اجرای کنسرت‌ها همراه است.