سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: حسین بکایی نویسنده و پژوهشگر با این توضیح که دایره‌المعارف "تاریخ ایران" را برای چاپ به نشر پنجره سپرده به هنرآنلاین گفت: این دایره‌المعارف چهار جلدی است؛ جلد نخست آن را سال 1390 به ناشر تحویل داده‌ام ولی به دلیل مشکلات و گرانی کاغذ انتشار آن تاکنون طول کشیده ولی روند چاپ آن امسال دوباره به جریان می‌افتد.

او با بیان این که دایره‌المعارف "تاریخ ایران" از نقطه صفر تاریخ آغاز می‌شود و تا انقلاب 57 ادامه دارد، اظهارداشت: این مجموعه به دوره‌های "نقطه صفر تاریخ تا ورود اسلام به ایران"، "از ورود اسلام تا حمله مغول"، "از حمله مغول تا صفویه" و "صفویه تا مشروطه" تقسیم شده است.

بکایی افزود: در جلد نخست به نقطه صفر تاریخ تا ورود اسلام یعنی آخر دوره ساسانی پرداختم و شامل 185 مدخل و مصور است. این کتاب را با نگاهی متفاوت نوشتم و مناسب مطالعه عموم مخاطبان است.  

او که کتاب "تاریخ هنر بین‌النهرین" را برای چاپ به نشر پنجره تحویل داده، تصریح کرد: این کتاب که به معرفی بسیار ساده از مرکز تمدنی، هنری و مذهبی می‌پردازد و ویژه نوجوانان نوشته شده. وجود زیارتگاه‌ها و مقبره‌های امامان شیعه در بین‌النهرین که مرکز توجه شاهان و اهالی درباره حافظ مذهب شیعه از شاهان صفوی تا امروز بوده مملو از آثار هنری صنعتی و علمی یگانه است که نمونه آن در هیچ کجای جهان دیده نمی‌شود.

"بابا یزدى"، "ملوس"، "دوباره ایران" (از مجموعه‌ فکر ایرانى)، "فرار از عقل" (از مجموعه‌ فکر ایرانى)، "ماجراهاى کلمه‌هاى‌ گمشده"، "مسابقه دات کام"، "وقتى پدر مادرها ما را تنها مى‌گذارند" و "وقتى پدر مادرها بى‌حوصله مى‌شوند" عناوین برخی آثار نشر یافته این نویسنده است.