سرویس تجسمی هنرآنلاین: مراسم تشییع پیکر ابراهیم معمارزاده صبح دوشنبه ۴ آذر ماه از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در ابتدای این مراسم عباس مجیدی، رییس انجمن مجسمه‌سازان ایران، گفت: متاسفم که بار دیگر به مناسبت از دست دادن هنرمند بزرگ دیگری در کنار هم جمع شده‌ایم. چندی پیش بود که تعدادی از آثار او در نمایشگاه "روشنای بزرگان" به نمایش درآمد و همچنان آثار و افکار او به جا می‌ماند.

پس از آن عباس مشهدی‌زاده درباره معمارزاده گفت: او اهل خراسان بود و زمانی که او را دیدم وقار خاصی داشت که کمتر در دیگران دیده می‌شد. این وقار در کارهایی مانند اسب‌هایش نیز دیده می‌شد.کمتر کسی را دیده‌ام که اینگونه آرام، زندگی هنری خود و خانواده‌اش را گذرانده باشد.

محمد معمارزاده، هنرمند نقاش که پسرعموی ابراهیم معمارزاده است نیز گفت: امروز کسی جامه از این خاک برگرفت که نمونه بارز یک هنرمند بود که در سراسر عمر خود با روحیه‌ای از سر ذوق، آثار بدیعی خلق کرد. او با سعی و تلاش خستگی‌ناپذیر شاگردان زیادی را تربیت کرد.

ابراهیم معمارزاده شنبه 2 آذرماه بر اثر ایست قلبی درگذشت. او متولد سال ۱۳۱۱ بود. پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.