سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی "شغل، پولدار" به کارگردانى سید مجتبی اسدی‌پور و نویسندگى امیرحسین دواتگر، در تهران کلید خورد. تهیه‌کننده فیلم، سید مرتضی حسینی است و فیلمبردارى کار را محمود کاملى بر عهده دارد. تاکنون ابراهیم کوخایى و محمدصادق یزدانى به‌عنوان بازیگران این فیلم جلوى دوربین رفته‌اند.

سید مجتبی اسدی‌پور کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ساخت فیلم "شغل، پولدار" گفت: آثاری که تاکنون ساخته‌ام همگی اجتماعی بوده‌اند. همیشه این دغدغه را داشتم که موضوعی اجتماعی از دل جامعه را بار دیگر دستمایه اثری سینمایی کنم. از آنجا که امروز رسیدن به پول‌ هنگفت و یک شبه به‌واسطه ارتباط و سوءاستفاده از آدم‌های پولدار زیاد شده است، این موضوع را برای فیلم "شغل، پولدار" انتخاب کردم. قصه فیلم درباره جوانی است که به دلیل مشکلات مالی به سراغ زنی پول‌دار می‌رود که در ادامه ماجراهای فیلم شکل می‌گیرد.

او در ادامه درباره دلایل استفاده از سکانس‌های خارج از کشور بیان کرد: سکانس‌های خارج از کشور فیلم دقیقاً در تار و پود قصه است و صرفاً برای استفاده از لوکیشن خارجی و جذب مخاطب این کار را نکردیم. با توجه به قصه و نیاز به یک دانشگاه خارجی، مجارستان را انتخاب کردیم. پس از ضبط سکانس‌های داخلی به این کشور می‌رویم تا سکانس‌های باقی‌مانده را ضبط کنیم که البته با توجه به رایزنی‌های انجام‌شده و اتفاقاتی که در داخل کشور رخ داده است، شاید کار کمی با تأخیر انجام شود.

کارگردان فیلم "فیلادلفی" در ادامه به بازیگران فیلم اشاره کرد و گفت: با توافقی که با سرمایه‌گذار کار داشتیم قرار بر این شد که از بازیگر چهره استفاده نکنیم و تنها دو بازیگر نام‌آشنا خواهیم داشت.

اسدی‌پور همچنین درباره وضعیت فیلم‌های اجتماعی در گیشه توضیح داد: فارغ از همه صحبت‌هایی که درباره مافیای پخش و اکران می‌شنویم، فیلم‌های اجتماعی که پرداخت خوبی دارند مورد استقبال واقع می‌شوند که نشان می‌دهد این نوع فیلم‌ها جایگاه خود را در میان مخاطبانشان دارند. فیلم ما هم شاید میلیاردی نشود، اما بی‌توجهی به آن نمی‌شود. با این نگاه به سمت ساخت فیلم رفتیم و حتی ممکن است در گروه هنر و تجربه اکران بگیریم چرا که فیلم، بازیگر چهره ندارد. یکی از معیارهای هنر و تجربه نداشتن بازیگر چهره است و از سوی دیگر روایت فیلم ما تجربه جدیدی است که قابلیت اکران در گروه هنر و تجربه را دارد.

او در توضیح شیوه روایت فیلم گفت: ما در روایت سینمای داستانی از شیوه خطی استفاده می‌کنیم، اما قصه ما این‌طور نیست و شکست زمان و مکان داریم و از زمانی به زمانی دیگر می‌رویم که شاید بیننده در ابتدا کمی دچار گیجی شود، اما من این کار را پیش از این در فیلم تلویزیونی "نبض نگاه" تجربه کردم و بازخوردهایی که دریافت کردم، هم از سوی مدیران تلویزیون و هم از سوی مخاطبان، خوب بود و نشان از این داشت که با این نوع کار ارتباط برقرار کرده‌اند.

این کارگردان در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز عنوان کرد: در حال حاضر صحبت‌هایی برای ساخت یک مجموعه 13 قسمتی با شبکه یک سیما داشته‌ام که درباره اعتیاد است و به‌زودی وارد مرحله پیش‌تولید خواهیم شد.