سرویس سینمایی هنرآنلاین: کتایون جهانگیری مستندساز با فیلم "همه چیز درباره آرزو" در بخش مسابقه ملی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت حضور دارد. او پیش‌تر مشغول ساخت مستند"پناه جان" برای پخش از شبکه مستند بود که بخشی از آن در قالب یک فیلم مستند مستقل به جشنواره سینما حقیقت راه یافته است.

جهانگیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرآنلاین درباره مستند "همه چیز درباره آرزو" گفت: این مستند 40 دقیقه‌ای درباره آرزو، پلنگ رودسر است و از زمانی که او را به تهران آوردند تا مرحله رهاسازی و بعد از رهاسازی را در برمی‌گیرد.

این مستندساز همچنین درباره جشنواره سینما حقیقت بیان کرد: جشنواره سینما حقیقت بسیار جشنواره موفقی بوده است و حتی از جشنواره فیلم فجر نیز موفق‌تر بود، چرا که طی سال‌ها جلو رفته و مخاطبان بیشتری را جذب کرده است، در حالی که جشنواره فجر با توجه به افزایش جمعیت، مخاطبانش کمتر شده است. مردم علاقه‌مند به حوزه مستند هستند و محدودیت مکانی که در طی این یکی دو سال اعمال شده کمی اذیت می‌کند. در واقع چند سالی است که بسیاری از علاقه‌مندان به دلیل این محدودیت مکانی پشت درهای بسته می‌مانند و بسیاری از فیلم‌ها را نمی‌توانند ببینند. امسال تغییراتی اعمال شده که موافق آن نیستم و نمی‌دانم مخاطب آزاد چه می‌شود. همه به دنبال ثبت نام نیستند و برخی دوست دارند در لحظه از امکان جشنواره استفاده کنند و به تماشای فیلم بنشینند، اما این محدودیت مکانی فرصت را از مخاطب علاقه‌مند می‌گیرد و شاید دوستان برگزارکننده بعد از جشنواره متوجه شوند که با این اقدام ریزش مخاطب داشته‌اند.

کارگردان "قطار مسیر 60" درباره تأثیرگذاری جشنواره سینما حقیقت برای دیده شدن آثار مستند نیز اظهار کرد: در جامعه مستند این جشنواره بسیار تأثیرگذار بوده است، افرادی را می‌بینیم که علاقه‌مند به حوزه مستند شده‌اند و این علاقه‌مندی متأثر از جشنواره است. جالب است که بدانید برای فیلمسازان خارجی این نکته بسیار جالب است که ما تا این اندازه مخاطب داریم در حالی که جشنواره‌های مستند آن‌ها اغلب تا این اندازه مخاطب ندارد. البته که این تأثیرگذاری و این جذب مخاطب به دلیل وجود فیلم‌های مستند خوب نیز هست.