سرویس تجسمی هنرآنلاین: اکبر نیکان‌پور، نقاش و تصویرگر کتاب کودک است و بیش از 20 سال سابقه تدریس در دانشگاه‌های مختلف را دارد. او در گفت‌وگو با هنرآنلاین در مورد نمایشگاه جدید خود گفت: در 20 سال اخیر مجموعه‌های مختلفی کار کردم که با عناوین متفاوت به موضوع محیط‌زیست و هم‌زیستی انسان، گیاه و حیوان می‌پرداخت. در نمایشگاه فعلی هم بخشی از آثار 10 سال گذشته به همراه کارهای جدید را به نمایش گذاشته‌ام.

او درباره تجربه نمایش آثارش در شهرهایی خارج از تهران گفت: در سال‌های گذشته چندین کارگاه‌های آموزشی در شهرهای دیگر داشتم و آثار خود را در نمایشگاه‌های گروهی شهرستان‌ها به نمایش می‌گذاشتم. در دهه 80 آثارم در چندین نمایشگاه گروهی در اصفهان حضور داشت. سال گذشته هم یک نمایشگاه انفرادی در اصفهان داشتم که آثار کوچکم را نمایش داده بودم و امسال تصمیم گرفتم تابلوهای بزرگ‌تر را به نمایش بگذارم.

نیکان‌پور افزود: فضای هنری در اصفهان فعال‌تر شده و تعداد گالری‌ها بیشتر شده است. جوانان امروز ضریب هوشی بالا و کارهای خیلی خوبی دارند و من به آنها بسیار خوشبین هستم. وقتی هنرمندان فعال به سایر شهرها دعوت می‌شوند یا آثار آنان نمایش داده می‌شود، باعث می‌شود جوانان سراسر کشور کار هنرمندانی که جدی کار می‌کنند را ببینند و با آنها گفت‌وگو کنند. این کار بسیار ضروری است و باید خارج از تهران انجام شود.

او با اشاره به اینکه هم اکنون آثارش در نمایشگاه گروهی در چالوس هم به نمایش درآمده است گفت: اصلا نباید از یکدیگر جدا شویم، بلکه باید به هم کمک کنیم و به هم یاد بدهیم. عده‌ای عقیده دارند نباید آثار خود را به شهرستان‌ها بفرستیم، اما من چنین نظری ندارم، زیرا با ایجاد ارتباط، تفاهم و دوستی است که می‌توانیم به نتیجه برسیم.

نمایشگاه نقاشی اکبر نیکان‌پور تا 11 آذر در گالری متن به نشانی اصفهان، خیابان آبشار اول، پلاک 25 برقرار است.