به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران؛ عبدالرضا گرشاسبی در جلسه طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در مرکز مازندران گفت: ایده این طرح از یونسکو گرفته‌شده اما با بومی‌سازی و تلفیق آن بافرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، در آینده‌ای نزدیک در بسیاری از شهرهای کشور اجرا خواهد شد.

معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه در طرح شهر خلاق فرهنگ و هنر ایران به ۱۰ حوزه فرهنگ‌ و هنر شامل هنرهای تجسمی، نمایش، سینما، موسیقی، رسانه، بازی‌های رایانه‌ای، مد و لباس، کتاب، چاپ و تکثیر و بسته‌بندی توجه ویژه شده است، اظهار کرد: اجرای این طرح برای این در دستور کار قرار گرفت که پیمایش جدی در هنر نداشته‌ایم و رشد و توسعه هنر را به‌درستی رصد نکرده‌ایم. امروز ازنظر نیروی انسانی در هنر کشور سرمایه‌داری هستیم و این جمعیت هنری، در سراسر کشور پراکنده هستند و با شناسایی و به‌کارگیری این قشر اثرگذار رونق فعالیت هنری و کسب‌وکار را پیگیر هستیم.

وی افزود: دبیرخانه این طرح در معاونت امور هنری تشکیل‌شده، جلسات متعددی انجام و مطالعات و پژوهش‌هایی هم شروع شد و قرار شد طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در سال ۱۳۹۸ اجرایی شود و امیدواریم این طرح کار خود را آغاز کند و به‌عنوان یکی از طرح‌های مؤثر در حوزه هنر و اقتصاد فرهنگ و هنر اجرا شود.

گرشاسبی با تأکید براینکه در اجرای این طرح به دنبال خرج‌تراشی برای دستگاه‌های متولی هنر نیستیم، ادامه داد: تلاش داریم با شناسایی ظرفیت‌های انسانی و استفاده از نیروی توانمند و ماهر، گفتمان مدیریت شهر را به سمت‌وسوی تبیین و معرفی هویت فرهنگی هنری شهر و استان ببریم.

وی اضافه کرد: اجرای ایده‌های شهر خلاق فرهنگ و هنر الزاماً نیازمند تأمین بودجه و دستور بالادستی ندارد بلکه باید با ساماندهی منابع انسانی توانمند و واردکردن این نیروها در چرخه تولید، موجبات رونق تولید را فراهم کرد.

گرشاسبی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح در استان‌ها شاهد رشد اقتصادی باشیم.