به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم)، بر اساس داوری تصاویر اجراهای رسیده به دبیرخانه جشنواره، درنهایت 535 اجرا و 1714 نوازنده و خواننده در قالب 365 اجرای تک‌خوانی و تک‌نوازی، 84 اجرای دو یا سه نفری، 86 اجرای گروهی چهار نفری به بالا (سه اجرا از میان اجراهای مدارس) برای اجرای حضوری در مرحله رقابتی ششمین دوره جشنواره پذیرفته شدند.

اجراهای حضوری بخش رقابتی جشنواره روزهای پنجشنبه و جمعه 30 آبان و اول آذر در خانه فرهنگ نور واقع در تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب و روزهای پنجشنبه هفتم، جمعه هشتم، پنجشنبه 14 و جمعه 15 آذر در فرهنگسرای نیاوران به آدرس تهران، انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران برگزار خواهد شد.

تاریخ و ساعت حضور هر یک از پذیرفته‌شدگان بر اساس اولویت‌هایی چون میانگین سنی، ساز و مواردی از این دست بوده و امکان تغییر آن به‌هیچ‌عنوان مقدور نیست.

ستاد برگزاری جشنواره موسیقی نوای خرم در بخشی از اطلاعیه خود مواردی را برای شرکت‌کنندگان این دوره متذکر شده که در مشروح آن آمده است:

منظور از ساعات اعلام‌شده، زمانی است که هر یک از پذیرفته‌شدگان برای آماده شدن جهت اجرا باید در محل اعلام‌شده حضور داشته باشند و ترتیب اجرا در همان روز و توسط مسئولین جشنواره اعلام می‌شود. برای حضور به‌موقع ترافیک روزهای آخر هفته را در نظر داشته باشید، در صورت عدم حضور به‌موقع، امکان اجرا وجود نخواهد داشت.

به دلیل محدودیت زمانی، شرکت‌کنندگان تنها مجاز به اجرای اصل آهنگ هستند و در هیچ اجرایی اعم از تک‌نوازی، تک‌خوانی، اجرای دو و سه نفره و اجرای گروهی (چهار نفر و بیشتر) امکان اجرای مقدمه، آواز، دکلمه، بداهه‌نوازی و ... وجود ندارد. بدیهی است در صورت عدم توجه به این نکته هیچ امتیازی برای فرد یا افراد شرکت‌کننده در نظر گرفته نخواهد شد و اجرای مربوطه نیز از جشنواره حذف می‌شود.

نوازندگان کلیه سازها (به‌جز ساز پیانو) باید ساز و وسایل موردنیاز (میز سنتور، زیرپایی و ...) خود را همراه داشته باشند. این در حالی است که تمامی پذیرفته‌شدگان باید همان اثری (همان آهنگی)  را که برای شرکت در جشنواره ارسال کرده بودند در روز رقابتی اجرا کنند.

پذیرفته‌شدگان می‌توانند برای مشاهده تاریخ و ساعت حضور به سایت khorramfestival.com مراجعه کنند.

جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) ازجمله رویدادهای معتبر حوزه موسیقی در بخش خصوصی است که طی سال‌های اخیر با همراهی خانواده مرحوم همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی ایرانی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و استفاده از نمونه‌ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای هنرمندان گروه سنی زیر 18 سال توسط موسسه فرهنگی هنری رادنواندیش با مدیریت بردیا صدر نوری و دبیری ناصر ایزدی برگزار می‌شود.

نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از 18 سال) با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام 10 تن از استادان موسیقی ایران (استاد مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا، روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرم، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسدالله ملک) که به شکل رسمی عرضه شده، به‌صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت می‌کنند.

دانلود فایل